Прор. Даниила и трех отроков: Анании, Азарии и Мисаила (600 г. до Р. Х.).
Прп. Даниила исп., в схиме Стефана (X).
Сщмчч. Александра Савелова, Николая Бельтюкова и Сергия Флоринского пресвитеров (1918); сщмчч. Петра Покровского и Иоанна Земляного пресвитеров (1937).
Гал., 205 зач., III, 8–12. Лк., 72 зач., XIII, 18–29124.
Ряд. (под зачало): Еф., 228 зач., V, 1–8. Лк., 74 зач., XIV, 1–11.
Свв.: Евр., 330 зач., XI, 33 – XII, 2. Лк., 62 зач., XI, 47 – XII, 1.
124 Чтения субботы пред Рождеством Христовым переносятся на данную субботу по причине совпадения навечерия Рождества Христова с субботой.
Тропарь пророка Даниила и трех отроков, глас 2:Ве́лия ве́ры исправле́ния:/ во исто́чнице пла́мене, я́ко на воде́ упокое́ния,/ святи́и трие́ о́троцы ра́довахуся,/ и проро́к Дании́л/ льво́м па́стырь, я́ко овца́м, явля́шеся./ Тех моли́твами, Христе́ Бо́же,// спаси́ ду́ши на́ша.Кондак трех отроков, глас 6:Рукопи́саннаго о́браза не поче́тше,/ но Неопи́санным Существо́м защити́вшеся, треблаже́ннии,/ в по́двизе огня́ просла́вистеся;/ среде́ же пла́мене нестерпи́маго стоя́ще,/ Бо́га призва́сте:/ ускори́, о Ще́дрый!/ и потщи́ся, я́ко Ми́лостив, в по́мощь на́шу,// я́ко мо́жеши хотя́й.Кондак пророка Даниила, глас 3:Просвети́вшееся Ду́хом чи́стое твое́ се́рдце/ проро́чества бысть светле́йшаго прия́телище,/ зри́ши бо, я́ко настоя́щая, дале́че су́щая,/ львы укроти́л еси́, вве́ржен в ров.// Сего́ ра́ди тя почита́ем, проро́че блаже́нне, Дании́ле сла́вне.
Церковь призвана сохранять традицию по одной простой причине – потому что именно в Церкви человек преодолевает время. У нас есть разные способы окунуться в прошлое. Например, мы можем читать книги или смотреть исторические фильмы, но это делает нас лишь зрителем прошлого. В Церкви же человек силой Святого Духа становится не зрителем, а соучастником всего, что совершил Господь ради спасения, и даже того, что еще произойдет: Его рождения, жизни, проповеди, страдания, смерти и Воскресения, Вознесения, одесную Бога Отца седения, Второго и славного паки Пришествия.
Богослужебные указания ожидаются