Прп. Максима Исповедника (662).
Мч. Неофита (303–305). Мчч. Евгения, Кандида, Валериана и Акилы (III). Прп. Максима Грека (1556).
Мц. Агнии девы (ок. 304). Прп. Анастасия исп. (662).
Сщмч. Илии Березовского пресвитера (1938).
Ктиторской (IV) и именуемой «Отрада», или «Утешение» (807), Ватопедских икон Божией Матери.
Утр. – Мф., 43 зач., XI, 27–305.
Лит. – 2 Пет., 64 зач., I, 1–10. Мк., 58 зач., XIII, 1–8.
Прп. и мч.: Евр., 330 зач., XI, 33 – XII, 2. Лк., 64 зач., XII, 8–12,
или прп. Максима Грека: Гал., 213 зач., V, 22 – VI, 2. Лк., 24 зач., VI, 17–23.
5 Чтения прп. Максима Грека (на утрене и литургии) читаются, если ему совершается служба.
Тропарь преподобного Максима исповедника, глас 8:Правосла́вия наста́вниче,/ благоче́стия учи́телю и чистоты́,/ вселе́нныя свети́льниче,/ мона́шествующих богодухнове́нное удобре́ние,/ Макси́ме прему́дре,/ ученьми твои́ми вся просвети́л еси́,/ цевни́це духо́вная,// моли́ Христа Бо́га спасти́ся душа́м на́шим.Кондак преподобного Максима исповедника, глас 6:Свет Трисия́нный, все́льшийся в ду́шу твою́,/ сосу́д избра́н показа́ тя, всеблаже́нне,/ явля́юща Боже́ственная конце́м,/ неудобопости́жных разуме́ний ты сказу́яй, блаже́нне,/ и Тро́ицу всем, Макси́ме, возпропове́дуяй я́сно,// Пресу́щную, Безнача́льную.Тропарь мученика Неофита, глас 4:Мученик Твой, Господи, Неофит… (см. приложение 2)Тропарь преподобного Максима Грека, глас 8:Заре́ю Ду́ха облиста́емь,/ вити́йствующих богому́дренно сподо́бился еси́ разуме́ния,/ неве́дением омраче́нная сердца́ челове́ков све́том благоче́стия просвеща́я,/ пресве́тел яви́лся еси́ Правосла́вия свети́льник, Макси́ме преподо́бне,/ отону́дуже ре́вности ра́ди Всеви́дящаго/ оте́чества чужд и стра́нен, Росси́йския страны́ был еси́ пресе́льник,/ страда́ния темни́ц и заточе́ния от самодержа́внаго претерпе́в,/ десни́цею Вы́шняго венча́ешися и чудоде́йствуеши пресла́вная./ И о нас хода́тай бу́ди непрело́жен,// чту́щих любо́вию святу́ю па́мять твою́.Кондак преподобного Максима Грека, глас 8:Богодухнове́нным Писа́нием и богосло́вия пропове́данием/ неве́рствующих суему́дрие обличи́л еси́, всебога́те,/ па́че же, в Правосла́вии исправля́я, на стезю́ и́стиннаго позна́ния наста́вил еси́,/ я́коже свире́ль богогла́сная, услажда́я слы́шащих ра́зумы,/ непреста́нно весели́ши, Макси́ме досточу́дне./ Сего́ ра́ди мо́лим тя:/ моли́ Христа́ Бо́га грехо́в оставле́ние низпосла́ти// ве́рою пою́щим всесвято́е твое́ успе́ние, Макси́ме, о́тче наш.
Сегодня человека пытаются убедить в том, что он, и только он, мерило истины, что у каждого своя правда и каждый сам определяет, что’ есть добро, а что’ – зло. Божественную истину, а значит, и основанное на этой истине отличие добра от зла пытаются заменить нравственным безразличием и вседозволенностью, которые разрушают души людей, лишают их жизни вечной. Если природные катастрофы и военные действия превращают в развалины внешнее устроение жизни, то нравственный релятивизм разъедает совесть человека, делает его духовным инвалидом, искажает Божественные законы бытия и нарушает связь творения с Создателем.