Свт. Тихона, еп. Амафунтского (425).
Прп. Тихона Медынского, Калужского (1492). Прп. Тихона Луховского, Костромского, чудотворца (1503).
Прп. Моисея Оптинского (1862). Перенесение мощей свт. Феофана, Затворника Вышенского (2002).
Сщмч. Тигрия пресвитера и мч. Евтропия чтеца (ок. 404).
Сщмчч. Гермогена, еп. Тобольского, Ефрема Долганева, Михаила Макарова, Петра Корелина пресвитеров и мч. Константина Минятова (1918).
Утр. – Ин., 35 зач. (от полу́), X, 1–953.
Лит. – Рим., 106 зач., XI, 13–24. Мф., 43 зач., XI, 27–30.
Свт.: Евр., 318 зач., VII, 26 – VIII, 2. Ин., 36 зач., X, 9–16.
53 Чтения свт. Феофана (на утрене и литургии) читаются, если ему совершается служба. Если совершается служба прп. Тихона Калужского или прп. Тихона Луховского, то на литургии – чтения дня и преподобного: Гал., 213 зач., V, 22 – VI, 2. Лк., 24 зач., VI, 17–23.
Тропарь и кондак святителя Феофана(см. 10/23 января)
Тропарь святителя Тихона Амафунтского, глас 1:Пусты́нный жи́тель, и в телеси́ а́нгел,/ и чудотво́рец яви́лся еси́, богоно́се о́тче наш Ти́хоне,/ посто́м, бде́нием, моли́твою Небе́сная дарова́ния прии́м,/ исцеля́еши неду́жныя и ду́ши ве́рою притека́ющих ти./ сла́ва Да́вшему Тебе́ кре́пость,/ сла́ва Венча́вшему тя,// сла́ва Де́йствующему Тобо́ю всем исцеле́ния.Кондак святителя Тихона Амафунтского, глас 3:В по́стничестве, свя́те, боголюбе́зном пребы́в,/ Уте́шителеву си́лу с высоты́ прия́л еси́,/ и́дол низложи́ти пре́лести, лю́ди же спасти́,/ де́моны отгна́ти, неду́ги исцеля́ти./ Сего́ ра́ди почита́ем тя, я́ко Бо́жия дру́га,// Ти́хоне блаже́нне.Тропарь преподобного Тихона Калужского, глас 4:Я́ко свети́льник пресве́тлый,/ яви́лся еси́ в Росси́йстей земли́,/ преподо́бне о́тче наш Ти́хоне,/ в пусты́ни всели́вся,/ в не́йже преходя́ жесто́кое жи́тельство,/ я́ко безпло́тен, пожи́л еси́,/ Сего́ ра́ди и чуде́с дарова́нием обогати́ тя Бог./ Тем и мы, притека́юще к моще́м твои́м, уми́льно глаго́лем:/ о́тче преподо́бне,/ моли́ Христа́ Бо́га// спасти́ся душа́м на́шим.Кондак преподобного Тихона Калужского, глас 8:Оте́чества удали́вся, преподо́бне, в пусты́ню всели́лся еси́,/ иде́же жесто́кое житие́ твое́ показа́л еси́/ и, мно́гих доброде́тельми удиви́в,/ дарова́ние чуде́с от Христа́ прия́л еси́./ те́мже помина́й нас, чту́щих па́мять твою́, да зове́м ти:// ра́дуйся, преподо́бне Ти́хоне, о́тче наш.Тропарь преподобного Тихона Луховского, глас 4:Же́ланием духо́вным в пусты́ню всели́лся еси́/ и, та́мо невозвра́тно ше́ствовав Боже́ственными стезя́ми,/ дости́гл еси́ в Небе́сныя оби́тели,/ и ны́не со Áнгелы предстои́ши/ у Престо́ла всех Царя́ Христа́ Бо́га,/ Ему́же приле́жно моли́ся/ поми́ловати град сей и лю́ди,/ ве́рою пра́зднующия пречестну́ю па́мять твою́,// Ти́хоне преподо́бне, о́тче наш.Кондак преподобного Тихона Луховского, глас 8:Христо́вою любо́вию уязви́вся, преподо́бне,/ во след Его́ невозвра́тно ше́ствовал еси́,/ посто́м и воздержа́нием плотски́я стра́сти умертви́л еси́,/ бде́нием же и моли́твами вселука́ваго врага́ до конца́ низложи́л еси́/ и слеза́ми, я́ко еле́ем, свещу́ све́тлу себе́ угото́вал еси́;/ те́мже в Небе́сныя оби́тели невозбра́нно вшел еси́,/ иде́же, ра́дуяся, Го́сподеви предстои́ши,/ Ему́же приле́жно моли́ся, мо́лим тя,/ я́ко да ми́лостив нам будет в День стра́шнаго Его́ прише́ствия,/ и да не пребу́дем и мы вне черто́га Христо́ва,/ но да сподо́бит ны одесну́ю Себе́ ста́ти моли́твами твои́ми, преподо́бне,// да зове́м ти: ра́дуйся, богому́дре о́тче наш Ти́хоне.
В духовной жизни нет пустяков. Человеческая душа – это самое главное, ведь от ее состояния зависит качество нашей жизни. Можно до бесконечности улучшать внешние условия жизни, а внутри человека будет ад. И тогда никакого качества жизни не удастся достигнуть, какими бы комфортными условиями ни наполнять жизнь человека и какие бы блага ему ни предлагать. С другой стороны, человек, побеждающий страсть, освобождая душу от похоти плоти, обретает и силу, и терпение, и внутреннюю свободу. И тогда всякий возлагаемый на нас Господом крест, всякие страдания, которые посылает нам жизнь, становятся бременем благим и легким (ср. Мф. 11, 30).
Богослужебные указания ожидаются