Свт. Амфилохия, еп. Иконийского (после 394). Свт. Григория, еп. Акрагантийского (VI–VII). Блгв. вел. кн. Александра Невского, в схиме Алексия (1263). Свт. Митрофана, в схиме Макария, еп. Воронежского (1703).
Мчч. Сисиния, еп. Кизического (III), и Феодора Антиохийского (IV).
Прмч. Серафима Тьевара (1931); св. Иоанна Васильева исп. (1932); сщмч. Елеазара Спиридонова пресвитера и мч. Александра Уксусова (1937).
Утр. – Мф., 43 зач., XI, 27–30. Лит. – Тит., 300 зач., I, 5 – II, 1. Лк., 92 зач., XVIII, 31–34. Блгв. кн.: Гал., 213 зач., V, 22 – VI, 2. Мф., 43 зач., XI, 27–30.
Тропарь и кондак Введения во храм Пресвятой Богородицы (см. 21 ноября / 4 декабря) Тропарь благоверного великого князя Александра Невского, глас 4: ́Яко благочести́ваго ко́рене/ пречестна́я о́трасль был еси́, блаже́нне Алекса́ндре,/ яви́ бо тя Христо́с,/ я́ко не́кое боже́ственное сокро́вище Росси́йстей земли́,/ но́ваго чудотво́рца, пресла́вна и богоприя́тна./ И днесь соше́дшеся в па́мять твою́ ве́рою и любо́вию,/ во псалме́х и пе́ниих ра́дующеся сла́вим Го́спода,/ да́вшаго тебе́ благода́ть исцеле́ний,/ Его́же моли́ спасти́ град сей,/ и держа́ве Росси́йстей богоуго́дней бы́ти,// и сыново́м Росси́йским спасти́ся. Кондак благоверного великого князя Александра Невского, глас 8: ́Яко звезду́ тя пресве́тлу, почита́ем,/ от восто́ка возсия́вшую и на за́пад прише́дшую,/ всю бо страну́ сию́ чудесы́ и добро́тою обогаща́еши/ и просвеща́еши ве́рою чту́щия па́мять твою́, Алекса́ндре блаже́нне./ Сего́ ра́ди днесь пра́зднуем твое́ успе́ние, лю́дие твои́ су́щии:/ моли́ спасти́ Оте́чество твое́/ и вся притека́ющия к ра́це моще́й твои́х и ве́рно вопию́щия ти:// ра́дуйся, гра́ду на́шему утвержде́ние. Величание: Велича́ем тя,/ благове́рный кня́же Алекса́ндре,/ и чтим свято́е успе́ние твое́,/ и ны́не мо́лиши за нас// Христа́ Бо́га на́шего. Тропарь святителя Митрофана, епископа Воронежского, глас 4: Пра́вило ве́ры и о́браз кро́тости/ сло́вом и житие́м па́стве твое́й, о́тче смиренному́дре Митрофа́не, был еси́./ Те́мже и во све́тлостех святы́х/ со́лнца светле́йши возсия́л еси́,/ венце́м нетле́ния и сла́вы украша́ем,/ моли́ Христа́ Бо́га// стране́ на́шей и гра́ду твоему́ в ми́ре спасти́ся. Кондак святителя Митрофана, епископа Воронежского, глас 8: Воздержа́нием те́ло ду́ху порабо́тив,/ ду́шу же равноа́нгельну сотвори́в,/ святи́тельскою оде́ялся еси́ оде́ждею, я́ко вене́ц свяще́нства,/ и ны́не, всех Влады́це предстоя́,/ моли́, всеблаже́нне Митрофа́не,// умири́ти и спасти́ ду́ши на́ша.
Ничего в нашем мире не может совершаться вопреки Божиему Закону, мы все это хорошо понимаем, когда речь идет о Богом созданных физических законах жизни. Все понимают, что яблоко падает на землю, а не в небо. И никому в голову не приходит опровергать этот очевидный закон тяготения. Но мы с легкостью игнорируем Божии нравственные законы, которые Он вложил в природу человека. А результат игнорирования тот же самый: если человек захочет спрыгнуть с высокого дома, думая, что не сработает закон тяготения, он разобьется (и это очевидно для каждого), но точно также мы разбиваемся как личность, теряем стержень жизни, опору жизненную, разрушаем себя и своих ближних, разрушаем свои семьи, страну неоднократно разрушали только потому, что считаем недейственными Божии нравственные законы. Если Господь сказал, что щедро пожинает тот, кто щедро сеет, – это закон. Это не гипотеза, это не предположение – это закон, и вне этого закона не может быть никакого доброго урожая, а вместе с ним и доброго собирания в радость себе, своим ближним, своей семье, своему народу, своему Отечеству.