Сщмч. Ермогена, патриарха Московского и всея России, чудотворца (1612). Вмч. Феодора Тирона (ок. 306).
Прп. Феодора молчаливого, Печерского, в Дальних пещерах (XIII). Прав. Мариамны, сестры ап. Филиппа (I). Обре’тение мощей мч. Мины Калликелада (867–889).
Сщмчч. Михаила Никологорского и Павла Косминкова пресвитеров (1938); мц. Анны Четвериковой (1940).
Литургия Преждеосвященных Даров.
На 6-м часе: Ис. VII, 1–14. На веч.: Быт. V, 32 – VI, 8. Притч. VI, 20 – VII, 11.
Кондак великомученика Феодора Тирона, глас 8: Ве́ру Христо́ву, я́ко щит, внутрь прии́мь в се́рдце твое́м,/ проти́вныя си́лы попра́л еси́, многострада́льче,/ и венце́м Небе́сным венча́лся еси́ ве́чно, Фео́доре,// я́ко непобеди́мый. Тропарь священномученика Ермогена, глас 4: Росси́йския земли́ первопресто́льниче/ и неусы́пный о ней к Бо́гу моли́твенниче,/ за ве́ру Христо́ву и па́ству твою́ ду́шу свою́ положи́в,/ страну́ на́шу от нече́стия изба́вил еси́./ Те́мже вопие́м ти:/ спаса́й нас моли́твами твои́ми,// священному́чениче Ермоге́не, о́тче наш. Кондак священномученика Ермогена, глас 6: Темни́цею и гла́дом изнуря́емь,/ да́же до сме́рти ве́рен пребы́л еси́, блаже́нне Ермоге́не,/ малоду́шие от серде́ц люде́й твои́х отгоня́я/ и на о́бщий по́двиг вся призыва́я./ Те́мже и нечести́вых мяте́ж низложи́л еси́ и страну́ на́шу утверди́л еси́,/ да вси зове́м ти:// ра́дуйся, засту́пниче Росси́йския земли́.
Осуждая других, мы, порой сами того даже не подозревая и не отдавая себе в том отчета, превозносим тем самым самих себя. Ведь модель осуждения нами другого человека и доныне такова, какой она была явлена нам в притче Спасителя о мытаре и фарисее: Боже! благодарю Тебя, что я не таков, как прочие люди, грабители, обидчики, прелюбодеи, или как этот мытарь (Лк. 18, 11). Логика осуждения в явной или скрытой форме всегда подразумевает самовосхваление и самоутверждение за счет поставления себя выше того человека, которого осуждают. И нет никакой разницы между книжниками и фарисеями, готовыми побить камнями блудницу, и нами, которые побивают ближних своими словами.