Перенесение мощей мчч. бессребреников и чудотворцев Кира и Иоанна (412). Прпп. Сергия и Германа Валаамских, чудотворцев (ок. 1353). Прп. Ксенофонта Робейского (1262). Прп. Павла врача. Сщмч. Василия Ситникова диакона (1918); прмц. Севастианы Агеевой-Зуевой (1938); сщмч. Григория Самарина диакона (1940). Иконы Божией Матери, именуемой «Троеручица» (VIII).
Утр. – Лк., 4 зач.,I, 39–49, 56 1. Лит. – Рим., 106 зач.,XI, 13–24. Мф., 43 зач.,XI, 27–30, и за пятницу (под зачало): Рим., 107 зач.,XI, 25–36. Мф., 44 зач.,XII, 1–8. Богородицы: Флп., 240 зач.,II, 5–11. Лк., 54 зач.,X, 38–42; XI, 27–28.
1 Если совершается полиелейная служба прпп. Сергия и Германа, то на утрене читается Евангелие от Матфея, 43 зач., XI, 27–30, а на литургии – чтения дня, за пятницу (под зачало) и преподобных: Гал., 213 зач., V, 22 – VI, 2. Лк., 24 зач., VI, 17–23.
Тропарь Божией Матери пред иконой Ее «Троеручица», глас 4:
Днесь всеми́рная ра́дость возсия́ нам ве́лия:/ дарова́ся Святе́й Горе́ Афо́нстей/ цельбоно́сная Твоя́, Влады́чице Богоро́дице, ико́на,/ со изображе́нием тричи́сленно и неразде́льно пречи́стых рук Твои́х/ в прославле́ние Святы́я Тро́ицы,/ созыва́еши бо ве́рных и моля́щихся Тебе́ о сем позна́ти,/ я́ко двема́ Сы́на и Го́спода держи́ши,/ тре́тию же яви́ на прибе́жище и покро́в чту́щим Тя,/ от вся́ких напа́стей и бед избавля́ти,/ да вси, притека́ющии к Тебе́, ве́рою прие́млют неоску́дно от всех зол свобожде́ние,/ от враго́в защище́ние,/ сего́ ра́ди и мы вку́пе со Афо́ном вопие́м:// ра́дуйся, Благода́тная, Госпо́дь с Тобо́ю.
Кондак Божией Матери пред иконой Ее «Троеручица», глас 8:
Днесь весе́лое наста́ ны́не Твое́ торжество́, Богома́ти Пречи́стая,/ вси ве́рнии испо́лнишася ра́дости и весе́лия,/ я́ко сподо́бльшеся изря́дно воспе́ти/ преди́вное явле́ние честна́го о́браза Твоего́/ и ро́ждшагося из Тебе́ Младе́нца, и́стинна же Бо́га,/ Его́же двема́ рука́ма объе́млеши,/ и тре́тиею от напа́стей и бед нас изыма́еши// и избавля́еши от всех зол и обстоя́ний. Величания Божией Матери: Велича́ем Тя,/ Пренепоро́чная Де́во,/ и чтим чудеса́ о́браза свята́го Твоего́,/ трех пречи́стых рук Твои́х явле́ние/ в сла́ву Божества́,// в Тро́ице Бо́га на́шего. Велича́ем Тя,/ Пресвята́я Де́во,/ и чтим тричи́сленное изображе́ние пречи́стых рук Твои́х,/ Ты бо двема́ Сы́на и Го́спода держи́ши,/ тре́тиею от напа́стей и бед// нас избавля́еши.
Тропарь преподобных Сергия и Германа, глас 4:
Ева́нгелия Христо́ва и́стиннии послу́шницы/ яви́стеся, преподо́бнии,/ мир и вся, я́же в нем, я́ко не су́щая,/ преоби́девше любве́ ра́ди Христо́вы,/ и в морски́й о́стров всели́стеся,/ и трудолю́бно в нем проти́ву ко́зней неви́димых враго́в подвиза́стеся,/ посто́м, бде́нием же и всено́щным стоя́нием/ пло́ти своя́ ду́ху му́дре повину́ли есте́./ Сего́ ра́ди от Вседержи́тельныя десни́цы досто́йныя венцы́ прия́ли есте́,/ и ны́не Пресвяте́й Тро́ице предстоя́ще, моли́теся,/ всеблаже́ннии отцы́ Се́ргие и Ге́рмане,/ сохрани́тися в ми́ре оте́честву на́шему// и спасти́ся душа́м на́шим.
Кондак преподобных Сергия и Германа, глас 4:
От мирска́го жития́ изше́дше,/ отверже́нием ми́ра Христу́ после́довасте,/ и достиго́сте вели́каго Нева́ е́зера,/ и, в нем на о́строве Валаа́ме все́льшеся,/ равноа́нгельное житие́ пожи́ли есте́,/ отону́дуже веселя́щеся прешли́ есте́ к Небе́сным черто́гом./ И ны́не со А́нгелы Влады́чню Престо́лу предстоя́ще,/ помина́йте нас, чад свои́х,/ я́же собра́ли есте́, богому́дрии,/ да ра́достно от души́ вопие́м:// ра́дуйтеся, Се́ргие и Ге́рмане, отцы́ преблаже́ннии.
Валаам всегда был оплотом России на Севере, но он никогда не был военным оплотом, он всегда был оплотом духовным. Однако этот духовный оплот оказался куда сильнее любых крепостей, любых оборонительных сооружений, любой человеческой силы. Что только за эти столетия, начиная с далекого XIV века, не происходило на этих землях! Какие только перемены не сотрясали жизнь людей! А обитель стояла, как маяк, как светоч, к которому устремлялись люди. Казалось, после нанесенного обители сокрушительного удара в веке XX невозможно даже помыслить о ее возрождении.., однако Господь из пепла возродил обитель, причем не только стены… но, может быть, самое важное, что обитель ныне живет полноценной жизнью. …Увеличивается количество паломников, возрастает количество людей молодого и среднего возраста, которые приходят сюда, чтобы в этот день помолиться вместе с братией и почувствовать присутствие благодати Божией, нисходящей на нас по молитвам святых преподобных Сергия и Германа.