Свт. Тихона, еп. Амафунтского (425). Прп. Тихона Медынского, Калужского (1492). Прп. Тихона Луховского, Костромского, чудотворца (1503). Прп. Моисея Оптинского (1862). Перенесение мощей свт. Феофана, Затворника Вышенского (2002). Сщмч. Тигрия пресвитера и мч. Евтропия чтеца (ок. 404). Сщмчч. Гермогена, еп. Тобольского, Ефрема Долганева, Михаила Макарова, Петра Корелина пресвитеров и мч. Константина Минятова (1918).
Утр. – Ин., 35 зач. (от полý),X, 1–91. Лит. – Свт.: Евр., 318 зач.,VII, 26 – VIII, 2. Ин., 36 зач.,X, 9–16. Ряд.: Рим., 84 зач.,III, 19–26. Мф., 20 зач.,VII, 1–82.
На этот день (со 2-й Недели по Пятидесятнице) может быть перенесена полиелейная служба Всех преподобных и богоносных отцов, во Святой Горе Афонской просиявших (см.: Минея-Май. Ч. 3. С. 387–408).
1 Чтения свт. Феофана (на утрене и литургии) читаются, если ему совершается служба. Если совершается славословная служба прп. Тихона Калужского или прп. Тихона Луховского, то на литургии – чтения преподобного: Гал., 213 зач., V, 22 – VI, 2. Лк., 24 зач., VI, 17–23, и дня.
2 Если совершается полиелейная служба Всех преподобных отцов Афонских, то на утрене читается Евангелие от Матфея, 43 зач., XI, 27–30, а на литургии – чтения Всех преподобных отцов Афонских: Гал., 213 зач., V, 22 – VI, 2. Лк., 24 зач., VI, 17–23, и дня.
Тропарь и кондак святителя Феофана
(см. 10/23 января)
Тропарь святителя Тихона Амафунтского, глас 1:
Пусты́нный жи́тель… (см. приложение 2)
Кондак святителя Тихона Амафунтского, глас 3:
В по́стничестве, свя́те, боголюбе́зном пребы́в,/ Уте́шителеву си́лу с высоты́ прия́л еси́,/ и́дол низложи́ти пре́лести, лю́ди же спасти́,/ де́моны отгна́ти, неду́ги исцеля́ти./ Сего́ ра́ди почита́ем тя, я́ко Бо́жия дру́га,// Ти́хоне блаже́нне.
Тропарь преподобного Тихона Калужского, глас 4:
́Яко свети́льник пресве́тлый,/ яви́лся еси́ в Росси́йстей земли́,/ преподо́бне о́тче наш Ти́хоне,/ в пусты́ни всели́вся,/ в не́йже преходя́ жесто́кое жи́тельство,/ я́ко безпло́тен, пожи́л еси́,/ сего́ ра́ди и чуде́с дарова́нием обогати́ тя Бог./ Тем и мы, притека́юще к моще́м твои́м, уми́льно глаго́лем:/ о́тче преподо́бне,/ моли́ Христа́ Бо́га// спасти́ся душа́м на́шим.
Кондак преподобного Тихона Калужского, глас 8:
Оте́чества удали́вся, преподо́бне, в пусты́ню всели́лся еси́,/ иде́же жесто́кое житие́ твое́ показа́л еси́/ и, мно́гих доброде́тельми удиви́в,/ дарова́ние чуде́с от Христа́ прия́л еси́./ Те́мже помин́ай нас, чту́щих па́мять твою́, да зове́м ти:// ра́дуйся, преподо́бне Ти́хоне, о́тче наш.
Тропарь преподобного Тихона Луховского, глас 4:
Же́ланием духо́вным в пусты́ню всели́лся еси́/ и, та́мо невозвра́тно ше́ствовав боже́ственными стезя́ми,/ дости́гл еси́ в Небе́сныя оби́тели,/ и ны́не со А́нгелы предстои́ши/ у Престо́ла всех Царя́ Христа́ Бо́га,/ Ему́же приле́жно моли́ся/ поми́ловати град сей и лю́ди,/ ве́рою пра́зднующия пречестну́ю па́мять твою́,// Ти́хоне преподо́бне, о́тче наш.
Кондак преподобного Тихона Луховского, глас 8:
Христо́вою любо́вию уязви́вся, преподо́бне,/ во след Его́ невозвра́тно ше́ствовал еси́,/ посто́м и воздержа́нием плотски́я стра́сти умертви́л еси́,/ бде́нием же и моли́твами вселука́ваго врага́ до конца́ низложи́л еси́/ и слеза́ми, я́ко еле́ем, свещу́ све́тлу себе́ угото́вал еси́;/ те́мже в Небе́сныя оби́тели невозбра́нно вшел еси́,/ иде́же, ра́дуяся, Го́сподеви предстои́ши,/ Ему́же приле́жно моли́ся, мо́лим тя,/ я́ко да ми́лостив нам бу́дет в День стра́шнаго Его́ прише́ствия,/ и да не пребу́дем и мы вне черто́га Христо́ва,/ но да сподо́бит ны одесну́ю Себе́ ста́ти моли́твами твои́ми, преподо́бне,// да зове́м ти: ра́дуйся, богому́дре о́тче наш Ти́хоне.
Афон по сей день являет собой образ Вселенского Православия. Здесь, на Святой Горе, в мире и единомыслии пребывают монашествующие, прибывшие из разных стран. Различия в языках и национальных традициях преодолеваются единством в духе и благодати. Афон сегодня являет исключительный пример, как может существовать многонациональное сообщество без войн и агрессий, без санкций и политической борьбы. Это важный пример для всего мира, особенно в контексте современных разнонаправленных и неоднозначных процессов… Святая Гора аккумулировала духовные, интеллектуальные и культурные богатства всего православного мира. Главным богатством Афона всегда были монашеские традиции. Начиная с первых времен после Крещения Руси русские иноки обращались к Святой Горе как к сокровищнице благодати, черпая вдохновение в ее благодатной жизни и заимствуя лучшие черты монашеского жительства. Подвигами и трудами преподобного Антония Киево-Печерского, преподобного Паисия Величковского, преподобного Силуана Афонского и сонма других святых угодников святогорские традиции воплотились в богослужениях, молитвенном делании, общем строе внутренней жизни русских обителей.