Прмц. Феодосии девы (730). Блж. Иоанна, Христа ради юродивого, Устюжского (1494). Обретение мощей прп. Иова, в схиме Иисуса, Анзерского (2000). Мц. Феодосии девы, Тирской (307–308). Память I Вселенского Собора (325). Собор святых Красноярской митрополии. Сщмч. Иоанна Преображенского диакона и мч. Андрея Трофимова (1938); свт. Луки исп., архиеп. Симферопольского (1961). Икон Божией Матери, именуемых «Споручница грешных» и «Недремлющее Око». Иконы Божией Матери, именуемой «Споручница грешных», Корецкой (1622) (переходящее празднование в четверг 1-й седмицы по Пятидесятнице). Утр. – Ин., 35 зач. (от полу’), X, 1–91. Лит. – Рим., 81 зач., I, 28 – II, 9. Мф., 13 зач., V, 27–32. Свт.: Евр., 318 зач., VII, 26 – VIII, 2. Мф., 11 зач., V, 14–19.
Тропарь и кондак Пятидесятницы
(см. в Неделю Пятидесятницы)
свт. Луки
Тропарь святителя Луки, глас 1:
Возвестителю пути спасительнаго,/ исповедниче непоколебимый,/ истинный хранителю отеческих преданий,/ Православия наставниче,/ Крымския земли архипастырю,/ врачу богомудрый, святителю Луко,/ Христа Спаса непрестанно моли,// даровати душам нашим велию милость.
Кондак святителя Луки, глас 1:
Яко звезда всесветлая,/ в нощи безбожия добродетельми просиял еси/ и, от гонителей много пострадав,/ непоколебим верою пребыл еси,/ врачебною же мудростию украшен,/ многия люди исцелил еси./ Сего ради с любовию вопием ти:/ радуйся, добропобедный исповедниче,/ радуйся, отче святителю Луко,// радуйся, земли Русския похвало и утверждение.
прмц. Феодосии
Тропарь преподобномученицы Феодосии, глас 4:
Добродетель благоприятно, мученице, постигла еси,/ Христово приятелище бывши чистое/ и Святаго Духа дом возлюблен;/ отнюдуже посрамила еси врага, борющаго род человеческий,/ добре страдавшая,/ и посекла еси Копронима, Феодосие, мечем веры,/ и к чертогу Небесному преставилася еси, радующися./ Тебе верою чтущим// присно проси велия милости.
Кондак преподобномученицы Феодосии, глас 2:
Трудами живот нетрудный достигла еси,/ кровию же Копронима удавила еси, мученице,/ сквернаго врага Христовы Церкве, всеблаженная Феодосие,/ и с Вышними радуешися воинствы,// чтущия память твою покрывающи.
Под влиянием атеизма в течение долгих лет идею Бога, а тем более религиозную веру произвольно поставляли в зависимость от знания и, в частности, от успехов естествознания. Предполагалось, что научные достижения, широко пропагандируемые через систему образования, способны полностью вытеснить из человеческой жизни религиозное чувство. Однако победить его оказалось невозможно не только обязательным атеистическим образованием, но даже гонениями. Ибо наличие или отсутствие веры не зависят ни от научных достижений, ни от уровня образования. Вопрос о существовании Бога лежит вне компетенции науки. Невозможно научно доказать или опровергнуть бытие Божие. Ибо это есть предмет веры.