Тропарь святителя Амвросия, глас 4: Правило веры… (см. приложение 2.7) Кондак святителя Амвросия, глас 3: Божественными догматы облистая,/ помрачил еси Ариеву прелесть,/ священнотаинниче и пастырю Амвросие,/ чудодействуя же силою Духа,/ страсти различныя яве исцелил еси, отче преподобне, // Христа Бога моли, спастися душам нашим. Тропарь преподобного Нила Столобенского, глас 4: Яко светильник всесветел,/ явился еси во острове Селигера езера,/ преподобне отче Ниле,/ ты бо, крест Христов от юности своея на рамо взем,/ усердно Тому последовал еси,/ чистотою Богови приближився,/ отонудуже и чудес дарованием обогатился еси./ Тем и мы, притекающе к раце мощей твоих, умильно глаголем:/ отче преподобне,/ моли Христа Бога // спастися душам нашим. Кондак преподобного Нила Столобенского, глас 8: Отечества, преподобне, удалився, в пустыню вселился еси,/ и, на остров Селигера езера возшед,/ жестоко житие показал еси, и, многих добродетельми удивив,/ дарования чудес от Христа приял еси./ Поминай нас, чтущих память твою, да зовем ти: // радуйся, Ниле, отче наш.
Пост не должен стать для нас поводом для впадения в самый тяжкий грех – грех гордости и превозношения. Именно поэтому Господь и говорит: если хочешь поститься, не надо принимать вид постящегося. Будь радостным, светлым. Ничто не должно говорить другим, что ты несешь на себе эти бремена, – тогда пост становится богоугодным. Бывает, что во время поста, который, конечно, связан с ослаблением физических сил, появляется усталость, вместе с усталостью – раздражительность; порой мы являемся свидетелями конфликтов между людьми постящимися. Это большой грех. И если человек чувствует некую усталость, если нарастает раздражительность и конфликтность, то нужно усилить молитву. И самое главное – необходимо самому себе внушить, что всякое нарушение внутреннего мира и покоя во время поста перечеркивает весь смысл великопостного подвига.