Тропарь и кондак воскресные 2-го гласа (см. приложение 1) Тропарь Божией Матери пред иконой Ее «Троеручица», глас 4: Днесь всемирная радость возсия нам велия:/ даровася Святей Горе Афонстей/ цельбоносная Твоя, Владычице Богородице, икона,/ со изображением тричисленно и нераздельно пречистых рук Твоих/ в прославление Святыя Троицы,/ созываеши бо верных и молящихся Тебе о сем познати,/ яко двема Сына и Господа держиши,/ третию же яви на прибежище и покров чтущим Тя,/ от всяких напастей и бед избавляти,/ да вси, притекающии к Тебе, верою приемлют неоскудно от всех зол свобождение,/ от врагов защищение,/ сего ради и мы вкупе со Афоном вопием: // радуйся, Благодатная, Господь с Тобою. Кондак Божией Матери пред иконой Ее «Троеручица», глас 8: Днесь веселое наста ныне Твое торжество, Богомати Пречистая,/ вси вернии исполнишася радости и веселия,/ яко сподобльшеся изрядно воспети/ предивное явление честнаго образа Твоего/ и рождшагося из Тебе Младенца, истинна же Бога,/ Егоже двема рукама объемлеши,/ и третиею от напастей и бед нас изымаеши // и избавляеши от всех зол и обстояний. Величания Божией Матери: Величаем Тя,/ Пренепорочная Дево,/ и чтим чудеса образа святаго Твоего,/ трех пречистых рук Твоих явление/ в славу Божества, // в Троице Бога нашего. Тропарь преподобных Сергия и Германа, глас 4: Евангелия Христова истиннии послушницы/ явистеся, преподобнии,/ мир и вся, яже в нем, яко не сущая,/ преобидевше любве ради Христовы,/ и в морский остров вселистеся,/ и трудолюбно в нем противу козней невидимых врагов подвизастеся,/ постом, бдением же и всенощным стоянием/ плоти своя духу мудре повинули есте./ Сего ради от Вседержительныя десницы достойныя венцы прияли есте,/ и ныне Пресвятей Троице предстояще, молитеся,/ всеблаженнии отцы Сергие и Германе,/ сохранитися в мире отечеству нашему // и спастися душам нашим. Кондак преподобных Сергия и Германа, глас 4: От мирскаго жития изшедше,/ отвержением мира Христу последовасте,/ и достигосте великаго Нева езера,/ и, в нем на острове Валааме всельшеся,/ равноангельное житие пожили есте,/ отонудуже веселящеся прешли есте к Небесным чертогом./ И ныне со Ангелы Владычню Престолу предстояще,/ поминайте нас, чад своих,/ яже собрали есте, богомудрии,/ да радостно от души вопием: // радуйтеся, Сергие и Германе, отцы преблаженнии. Величаем Тя,/ Пресвятая Дево,/ и чтим тричисленное изображение пречистых рук Твоих,/ Ты бо двема Сына и Господа держиши,/ третиею от напастей и бед // нас избавляеши.
Где же проходит грань между естественной заботой о плоти и греховной похотью плоти? – Все зависит от того, где находится наш ум, где обретается наша самая большая ценность, потому что где сокровище наше, там и сердце наше (Лк. 12, 34). И если сокровище наше заключается в плоти, то мы и служим ей, находясь в пагубном состоянии похоти. А если забота о материальной стороне жизни составляет неотъемлемую, важную, но не господствующую ее часть, если нашими поступками управляет дух, если главным, доминирующим делом нашей жизни является забота о духе, то тогда между духовным и физическим началами человека устанавливается гармоничная связь. Гармония между духом и телом предполагает господство духа над телом. Собственно говоря, вся христианская аскеза и направлена на то, чтобы помочь человеку таким образом развить свои силы, воспитать свое тело, чтобы оно никогда не господствовало над духом.