Тропарь царственных страстотерпцев, глас 4: Днесь, благовернии людие, светло почтим/ седмерицу честную царственных страстотерпец,/ Христову едину домашнюю Церковь:/ Николая и Александру,/ Алексия, Ольгу, Татиану, Марию и Анастасию./ Тии бо, уз и страданий многоразличных не убоявшеся,/ от богоборных смерть и поругание телес прияша/ и дерзновение ко Господу в молитве улучиша./ Сего ради к ним с любовию возопиим:/ о святии страстотерпцы,/ гласу покаяния и стенанию народа нашего вонмите,/ землю Российскую в любви к Православию утвердите,/ от междоусобныя брани сохраните,/ мир мирови у Бога испросите // и душам нашим велию милость. Кондак царственных страстотерпцев, глас 8: Избраннии Царем царствующих и Господем господствующих от рода царей Российских,/ благовернии мученицы,/ муки душевныя и смерть телесную за Христа приимшии/ и венцы Небесными увенчавшиися,/ к вам, яко покровителем нашим милостивым,/ с любовию благодарне вопием:/ радуйтеся, царственнии страстотерпцы, // за Русь Святую пред Богом усерднии молитвенницы. Величание царственных страстотерпцев: Величаем вас,/ святии царственнии страстотерпцы,/ и чтим честная страдания ваша,/ яже за Христа // претерпели есте. Тропарь святителя Андрея, архиепископа Критского, глас 4: Правило веры… (см. приложение 2.7) Ин тропарь святителя Андрея, архиепископа Критского, глас 1: Христову Церковь цевницею языка твоего,/ песнословя умильно, возвеселил еси,/ богословием же Препетыя Троицы/ славу всем сказал еси ясно,/ тем тя, яко тайноглагольника, поем,/ Андрее, пастырю Критский,/ и величаем память твою, // Христа славяще, Дивнаго во святых Своих. Кондак святителя Андрея, архиепископа Критского, глас 2: Вострубив ясно Божественная сладкопения,/ явился еси светильник мира светлейший,/ светом сияя Троицы, Андрее преподобне./ Темже вси вопием ти: // не престай моляся о всех нас. Тропарь преподобной Марфы, глас 8: В тебе, мати… (см. приложение 2.30) Ин тропарь преподобной Марфы, глас 4: Житием чистым и любовию, яже ко Пречистей Божией Матери,/ стяжала еси дар чадородия преславный,/ светильника миру, дивнаго Симеона,/ тем тя, Марфо, // яко матерь, о чаде веселящуюся, песньми ублажаем. Кондак преподобной Марфы, глас 2: В молитвах Господеви предстоящи,/ Пречистей Деве Богородице пение и хвалы приносящи,/ Марфо честная,/ породила еси священное отроча,/ Симеона предивнаго, светильника всемирнаго, // с нимже моли присно о всех нас. Тропарь преподобного Андрея Рублева, глас 3: Божественнаго света лучами облистаемый,/ преподобне Андрее,/ Христа познал еси, Божию Премудрость и Силу,/ и иконою Святыя Троицы всему миру проповедал еси/ Единство во Святей Троице,/ мы же со удивлением и радостию вопием ти:/ имеяй дерзновение ко Пресвятей Троице, // моли просветити души наша. Кондак преподобного Андрея Рублева, глас 8: От юности к Божественней красоте устремляяся,/ чудный иконописец в земли Российстей был еси,/ и, богоносным твоим учителем поревновав,/ сиянием добродетелей украсился еси, преподобне Андрее, // темже и явися Церкве нашея похвала и радование. Тропарь благоверного князя Андрея Боголюбского, глас 8: Яко благоверен и праведен,/ за любовь Христа Бога от своих смерть приял еси,/ кровь свою пролияв,/ якоже прежде сродницы твои и страстотерпцы Борис и Глеб,/ ихже кровем совопиет и твоя кровь, святе, к Богу,/ якоже Авеля и Захарии праведных,/ благоверный страстотерпче, великий княже Андрее,/ с нимиже Христа Бога моли/ о стране нашей, еже Богоугодней быти // и сыновом российским спастися. Кондак благоверного князя Андрея Боголюбского, глас 8: В мире сем благочестно и праведно пожив,/ молитвою, милостынею и благостраданием Богу угодил еси,/ сего ради и Бог по убиении твоем прослави тя нетлением и чудесы,/ Егоже, святе Андрее, моли/ сохранити отечество твое // и всех людей, благочестно тебе почитающих.
Быть сегодня христианином трудно. Но можно спросить: а когда было легко? Было ли легко нашим отцам и матерям в страшное безбожное лихолетие, во времена репрессий? Было ли легко в древности, во времена гонений на христиан? Быть христианином всегда трудно, потому что наш путь – это узкий путь, который требует значительного напряжения душевных и физических сил, знаний, умений, опыта, твердых убеждений. Легко идти по широкому пути, но такой путь – это путь страстей, путь бездумного отношения к окружающей действительности, путь, ведущий человека к духовной гибели. Господь же учит нас идти узким путем, ведущим в Царствие Небесное.