Тропарь святителя Митрофана, глас 4: Правило веры… (см. приложение 2.7) Кондак святителя Митрофана, глас 4: От младенства явился еси честен сосуд,/ святитель быв избран Богу, Емуже с веселием взывал еси: // равен еси, Христе, Отцу и Духу. Ин кондак святителя Митрофана, глас 2: Веру Христову ясно ты проповедал еси/ и, сию соблюдая,/ во множество воистинну возрастил еси верное твое стадо./ Темже со Ангелы, Митрофане, срадуешися, // Христу моляся непрестанно о всех нас. Тропарь преподобного Мефодия, глас 8: Божественною любовию от юности распалаемь,/ вся, яже в мире красная, возненавидев,/ Христа Единаго возлюбил еси,/ и, сего ради в пустыню вселився,/ в ней обитель сотворил еси,/ и, собрав инок множество,/ приял еси от Бога чудес дар, отче Мефодие,/ и был еси о Христе собеседник и спостник преподобному Сергию,/ с нимже у Христа Бога испроси православным христианом здравие и спасение, // и душам нашим велию милость. Кондак преподобного Мефодия, глас 4: Послушания добрый рачитель быв,/ безплотныя враги слезными молитвами твоими крепко посрамил еси/ и явился еси Пресвятыя Троицы жилище,/ Юже зря, блаженне, ясно,/ богомудре Мефодие преподобне,/ чудес дар от Нея приял еси./ Темже исцеляеши с верою приходящих недуги,/ утоляеши скорби // и молишися непрестанно о всех нас.
Одним из средств, помогающих достичь цели поста, является самопознание. Замечательно говорит об этом святитель Григорий Нисский: «Знание самого себя бывает средством очищения греха, происходящего от неведения». То есть для того, чтобы очиститься от греха и знаемого, и незнаемого, нужно понимать, что происходит в твоей собственной душе… Но, чтобы совершить этот великий умственный и волевой подвиг, настоящий поступок, мало только ума. Нужно призывать помощь Божию. Нужно в смирении предстать пред Господом в некой духовной наготе, не опираясь в общении с Богом ни на какое наше человеческое хитросплетение. Просить Его о помощи, чтобы Он дал нам способность видеть наши слабости, соразмерять эти слабости, не уменьшая их и не преувеличивая наши заслуги.