Тропарь священномученика Тимофея, глас 4: И нравом причастник… (см. приложение 2.15) Кондак священномученика Тимофея, глас 4: Во святителех благочестно… (см. приложение 2.15) Тропарь святителя Иоанна Тобольского, глас 8: Наставниче благочестия, сиротствующих питателю,/ скорбящих утешителю, недугующих врачу безмездный,/ душею страждущих скорый помощниче,/ теплый молитвенниче о всех ко Господу,/ святителю отче Иоанне, // моли Христа Бога спастися душам нашим. Кондак святителя Иоанна Тобольского, глас 2: Явился еси во тьме неведения пребывающим просветитель,/ вдов и сирот утешитель,/ дивный врач немощствующих,/ младенцев и отроков наставник,/ родителем же пресветлое радование,/ святителю отче Иоанне,/ моли Христа Бога/ подати стране нашей в вере утверждение,/ воинству нашему на враги победу и одоление, // людем же Своим велию милость. Тропарь святителя Василия Рязанского, глас 4: Первее в Муроме святительством почтен был еси,/ из негоже неправедно изгоняемь,/ на мантию, яко на легкий корабль, возшел еси,/ на нейже паче естества, яко безплотен,/ по водам шествие творя,/ промышлением Вышняго и заступлением Богоматере управляемь,/ богоспасаемаго града Рязани достигл еси/ и в нем, архиерейства престол восприим,/ богоданную паству рязанскую добре упасл еси,/ святителю отче наш Василие, // моли Христа Бога спастися душам нашим. Кондак святителя Василия Рязанского, глас 8: Яко многосветлая звезда, от града Мурома возсиял еси,/ святителю Василие,/ по водам же дошед до града нашего Рязани,/ Церковь Божию добре упасл еси,/ просвещая люди учением и житием твоим./ Поминай и ныне чада твоя, молим тя,/ наставниче наш добрый,/ и за ны Христу Богу и Пречистей Его Матери молися,/ да благодарною душею зовем ти: // радуйся, угодниче Христов и теплый к Богу о нас молитвенниче.
Безусловно, человек сурово наказывается Богом за ложь. В молитве ко Господу псалмопевца Давида звучат грозные слова: Ты погубишь говорящих ложь (Пс. 5, 7). Как мы видим, здесь нет места ни оправданию, ни смягчающим обстоятельствам, ни указаниям на какие бы то ни было условия. Ложь отвергается как таковая и всецело. Об этом же свидетельствует и апостол Павел: Открывается гнев Божий с неба на всякое нечестие и неправду человеков, подавляющих истину неправдою (Рим. 1, 18). Нигде в Священном Писании не говорится, что в одних случаях Господь попускает Своим чадам прибегать ко лжи, а в других – сурово карает за кривду. Писание ясно говорит, что наказуется по делам своим (Откр. 20, 13) каждый, кто живет по лжи, а не по правде.