Тропарь апостолов, глас 3: Апостоли святии… (см. приложение 2.6) Кондак апостола Варфоломея, глас 4: Явился еси великое солнце вселенней/ учений сияньми и чудес страшных,/ световодя почитающия тя,/ Варфоломее, // Господень апостоле. Кондак апостола Варнавы, глас 3: Господень был еси всеистинный служитель,/ апостолов же явился еси седмидесятих первый,/ озарил еси и с Павлом проповедь твою,/ всем возвещаяй Христа Спаса,/ сего ради песнопении // божественную память твою, Варнаво, совершаем. Тропарь Божией Матери пред иконой Ее «Достойно есть», глас 4: Отцев все Афонское множество,/ соберитеся, верно празднующе,/ днесь радующеся и светло восклицающе все в веселии,/ Божия бо Матерь ныне от Ангела преславно воспевается. // Темже, яко Богородицу, присно Сию славим. Ин тропарь Божией Матери пред иконой Ее «Достойно есть», глас 4: Притецем вернии, со дерзновением/ к Милующей Царице Богородице/ и умильно воззовем к Ней:/ низпосли на ны милости Твоя богатыя:/ Церковь нашу сохрани,/ люди во благоденствии соблюди,/ землю нашу избави от всякаго обстояния,/ мир даруй мирови // и спасение душам нашим. Кондак Божией Матери пред иконой Ее «Достойно есть», глас 4: Празднует днесь весь Афон,/ яко песнь прият от Ангела чудно Тебе, Чистей Богоматери, // Юже вся тварь чтит, славящи. Величание Божией Матери: Достойно есть/ величати Тя, Богородице,/ честнейшую Херувим/ и славнейшую // без сравнения Серафим.
Святой преподобный Иоанн Кассиан Римлянин сказал: «Одержимый гордыней лишается благодати». Тот, кто ставит себя на место Бога, кто отвергает Бога, кто опирается на свою силу, кто чувствует ненужность Бога для самого себя, тот лишается благодати. И мы знаем, как в одночасье богатые становятся бедными, здоровые становятся больными, как жизнь молодых, полных сил людей пресекается преступными деяниями и пороками. Знаем также, в каком тяжелейшем состоянии находится весь мир, вся небольшая человеческая семья, живущая на одной планете, – сколько войн, сколько несправедливости, сколько страданий, сколько горя! Но на этом взгляд гордого человека не задерживается – он по-прежнему упивается своей властью, лишаясь Божией благодати.