Тропарь и кондак святителя Феофана (см. 10/23 января) Тропарь святителя Тихона Амафунтского, глас 1: Пустынный житель, и в телеси ангел,/ и чудотворец явился еси, богоносе отче наш Тихоне,/ постом, бдением, молитвою Небесная дарования приим,/ исцеляеши недужныя и души верою притекающих ти./ Слава Давшему тебе крепость,/ слава Венчавшему тя, // слава Действующему тобою всем исцеления. Кондак святителя Тихона Амафунтского, глас 3: В постничестве, святе, боголюбезном пребыв,/ Утешителеву силу с высоты приял еси,/ идол низложити прелести, люди же спасти,/ демоны отгнати, недуги исцеляти./ Сего ради почитаем тя, яко Божия друга, // Тихоне блаженне. Тропарь преподобного Тихона Калужского, глас 4: Яко светильник пресветлый,/ явился еси в Российстей земли,/ преподобне отче наш Тихоне,/ в пустыни вселився,/ в нейже преходя жестокое жительство,/ яко безплотен, пожил еси,/ сего ради и чудес дарованием обогати тя Бог./ Тем и мы, притекающе к мощем твоим, умильно глаголем:/ отче преподобне,/ моли Христа Бога // спастися душам нашим. Кондак преподобного Тихона Калужского, глас 8: Отечества удалився, преподобне, в пустыню вселился еси,/ идеже жестокое житие твое показал еси/ и, многих добродетельми удивив,/ дарование чудес от Христа приял еси./ Темже поминай нас, чтущих память твою, да зовем ти: // радуйся, преподобне Тихоне, отче наш. Тропарь преподобного Тихона Луховского, глас 4: Желанием духовным в пустыню вселился еси/ и, тамо невозвратно шествовав божественными стезями,/ достигл еси в Небесныя обители,/ и ныне со Ангелы предстоиши/ у Престола всех Царя Христа Бога,/ Емуже прилежно молися/ помиловати град сей и люди,/ верою празднующия пречестную память твою, // Тихоне преподобне, отче наш. Кондак преподобного Тихона Луховского, глас 8: Христовою любовию уязвився, преподобне,/ во след Его невозвратно шествовал еси,/ постом и воздержанием плотския страсти умертвил еси,/ бдением же и молитвами вселукаваго врага до конца низложил еси/ и слезами, яко елеем, свещу светлу себе уготовал еси;/ темже в Небесныя обители невозбранно вшел еси,/ идеже, радуяся, Господеви предстоиши,/ Емуже прилежно молися, молим тя,/ яко да милостив нам будет в День страшнаго Его пришествия,/ и да не пребудем и мы вне чертога Христова,/ но да сподобит ны одесную Себе стати молитвами твоими, преподобне, // да зовем ти: радуйся, богомудре отче наш Тихоне.
Будем надеяться, что по вере новомучеников, исповедников Церкви нашей, по вере многих и многих наших предшественников нам ныне даруется особая возможность не только восстанавливать святыни, но и по-новому строить наше государство, нашу народную жизнь, соединяя молитву и труды, веру и знания, развивая то взаимодействие духовного и материального начал, которое отвечает самой природе человека и которое только и способно приносить реальный плод – не призрачный, не скоропреходящий, но такой, каким человек имеет возможность наслаждаться и в мире сем, и за пределами жизни, в Божественном Царстве.