Православный календарь на 2 июля 2022 года

Апостола Иуды, брата Господня (ок. 80). Свт. Иова, патриарха Московского и всея России (1607). Свт. Иоанна Максимо́вича, архиеп. Шанхайского и Сан-Францисского (1966). Прп. Варлаама Важского, Шенкурского (1462). Мч. Зосимы (II). Прп. Паисия Великого (V). Прп. Иоанна отшельника (VI). Прп. Паисия Хилендарского (XVIII) (Болг.). Утр. – Ин., 67 зач., XXI, 15–25 [84]. Лит. – Ап.: Иуд., 77 зач., I, 1–10. Ин., 48 зач. (от полу́), XIV, 21–24. Ряд.: Рим., 85 зач., III, 28IV, 3. Мф., 24 зач., VII, 24VIII, 4.

Тропарь апостола Иуды, глас 1:

Христо́ва тя сро́дника, о Иу́до, ве́дуще и му́ченика тве́рда,/ свяще́нно восхваля́ем, пре́лесть попра́вша и ве́ру соблю́дша./ Те́мже днесь всесвяту́ю твою́ па́мять пра́зднующе,// грехо́в разреше́ние моли́твами твои́ми прие́млем.

Кондак апостола Иуды, глас 2:

Тве́рдым умо́м избра́н учени́к ты яви́лся еси́/ и столп необори́м Це́ркве Христо́вы,/ язы́ком пропове́дал еси́ сло́во Христо́во,/ ве́ровати глаго́ля во Еди́но Божество́;/ от Него́же просла́вився, прия́л еси́ дар исцеле́ний,/ цели́ти неду́ги притека́ющих к тебе́,// апо́столе Иу́до всехва́льне.

Ин кондак апостола Иуды, глас 2:

Па́влу я́влься собесе́дник, апо́столе,/ с сим нам про́поведь возвести́л еси́ Боже́ственныя благода́ти,/ тайноглаго́льниче Иу́до блаже́нне./ Сего́ ра́ди вопие́м ти:// не преста́й моля́ся о всех нас.

Тропарь святителя Иова, глас 5:

Правосла́вия побо́рниче,/ ве́ры Христо́вы испове́дниче,/ первоиера́рше Це́ркве Ру́сския,/ святи́телю о́тче И́ове,/ за ны Христа́ Бо́га моли́:/ ве́ру оте́ческую утверди́ти,/ грехо́в оставле́ние нам дарова́ти// и пода́ти ми́ру ве́лию ми́лость.

Кондак святителя Иова, глас 7:

В годи́ну лю́тых искуше́ний/ многострада́льному И́ову подо́бяся,/ в же́ртву жи́ву и непоро́чну/ себе́ Христу́ прине́сл еси́,/ обрати́в па́ству к покая́нию,/ терпели́ве И́ове святи́телю,/ моли́ и нам за вся благодари́ти Го́спода/ и всегда́ воздава́ти// сла́ву Бо́гови.

Тропарь святителя Иоанна Шанхайского и Сан-Францисского, глас 5:

Попече́ние твое́ о па́стве в стра́нствии ея́,/ се проо́браз и моли́тв твои́х,/ за мир весь при́сно возноси́мых:/ та́ко ве́руем, позна́вше любо́вь твою́, святи́телю и чудотво́рче Иоа́нне./ Весь от Бо́га освяще́н священноде́йствием Пречи́стых Та́ин,/ и́миже при́сно укрепля́емь,/ поспеши́л еси́ ко стра́ждущим, цели́телю отра́днейший:/ поспеши́ и ны́не в по́мощь нам,// всем се́рдцем чту́щим тя.

Ин тропарь святителя Иоанна Шанхайского и Сан-Францисского, глас 1:

Святи́тельства дар преумно́жил еси́,/ сло́ва пропове́данием апо́столом поревнова́в,/ бде́нием же, посто́м и моли́твою с преподо́бными вмени́лся еси́,/ клевету́ и поноше́ния с кро́тостию прие́мля./ Сего́ ра́ди Христо́с тя просла́ви чудесы́,/ и́хже оби́льно излива́еши на всех с ве́рою притека́ющих к тебе́:/ и ны́не спаса́й нас моли́твами твои́ми,// Иоа́нне досточу́дне, святи́телю Христо́в.

Кондак святителя Иоанна Шанхайского и Сан-Францисского, глас 4:

Христу́ Пастыренача́льнику после́довав,/ во святи́телех изря́днейший яви́лся еси́,/ спасл бо еси́ о́вцы своя́ от губи́тельства безбо́жных,/ приста́нище ми́рное тем учреди́в,/ и попече́ние непреста́нное о па́стве име́я,/ врачева́л еси́ их неду́ги душе́вныя же и теле́сныя,/ и ны́не о нас к твои́м честны́м моще́м припа́дающих,/ моли́ Христа́ Бо́га, о́тче Иоа́нне,// в ми́ре спасти́ся душа́м на́шим.

Не все законы отражают чаяния людей. Есть законы, которые не в полной мере отражают нравственную основу человеческой личности, есть законы, плохо написанные, есть законы, едва принятые большинством, есть законы, которые подвергаются критике со стороны большого числа людей, а есть еще проблема низкой культуры, в том числе правовой, что ведет к высокому уровню криминализации. Все эти факторы приводят к мысли о том, что один только закон не может быть регулятором человеческих отношений. Мы делаем добро не потому, что есть закон, – мы законов часто не знаем. Мы делаем добро или, наоборот, зло, потому что считаем, что нужно сделать так, а не иначе. Эта мотивация исходит из нашего ума, из нашего сердца, и, когда мы воспитываем свое сердце, свой ум, когда мы формируем нравственную основу своего собственного мировоззрения, мы закладываем чрезвычайно важное измерение и в наши отношения с окружающими людьми. А это означает, что без нравственной основы не может существовать человеческое общество. Никакие законы в отрыве от нравственности не способны установить справедливые, мирные отношения между людьми, особенно если речь идет о таких обществах, где есть представители разных культур, разных религий, разного отношения к религии в принципе, – многоконфессиональных, многоэтнических обществах.

Богослужебные указания


Февраль 2014