Православный календарь на 22 июня 2022 года

Свт. Кирилла, архиеп. Александрийского (444). Прп. Кирилла, игумена Белоезерского (1427). Прав. Алексия Московского (1923). Прп. Александра, игумена Куштского (1439). Мцц. Феклы, Марфы и Марии в Персии (346). Обре́тение мощей прп. Рафаила Шейченко исп. (2005). Рим., 87 зач., IV, 13–25. Мф., 23 зач., VII, 21–23. Прп. (под зачало): Гал., 213 зач., V, 22VI, 2. Лк., 24 зач., VI, 17–23 [71]. Свт.: Евр., 334 зач., XIII, 7–16. Мф., 11 зач., V, 14–19 [72].

Тропарь святителя Кирилла Александрийского, глас 8:

Правосла́вия наста́вниче, благоче́стия учи́телю и чистоты́,/ вселе́нныя свети́льниче, архиере́ев богодухнове́нное удобре́ние,/ Кири́лле прему́дре, уче́ньми твои́ми вся просвети́л еси́, цевни́це духо́вная,// моли́ Христа́ Бо́га спасти́ся душа́м на́шим.

Кондак святителя Кирилла Александрийского, глас 6:

Бе́здну нам уче́ний богосло́вия источи́л еси́/ я́ве от исто́чник Спа́совых,/ е́реси погружа́ющую,/ блаже́нне Кири́лле,/ и ста́до невреди́мо от треволне́ний спаса́ющую,/ страна́м бо всем наста́вник, преподо́бне,// я́ко Боже́ственная явля́я.

Тропарь преподобного Кирилла Белоезерского, глас 1:

́Яко крин, в пусты́ни дави́дски процве́л еси́, о́тче Кири́лле,/ злостра́стия те́рние искореня́я,/ и собра́л еси́ в ней учени́к мно́жество,/ стра́хом Бо́жиим и уче́нием твои́м наставля́емых,/ и́хже и до конца́, я́ко чадолюби́вый оте́ц,/ не оста́вил еси́, посеща́я, да вси вопие́м:/ сла́ва Да́вшему ти кре́пость,/ сла́ва Венча́вшему тя,// сла́ва Де́йствующему тобо́ю всем исцеле́ния.

Кондак преподобного Кирилла Белоезерского, глас 8:

́Яко преоби́дев тле́нная и до́лу влеку́щая мудрова́ния, о́тче,/ к Вы́шнему тече́нию ра́достно устреми́лся еси́,/ и та́мо со святы́ми Пресвяте́й Тро́ице предстоя́,/ моли́ от враг сохрани́тися ста́ду твоему́,/ я́ко да свято́е твое́ успе́ние пра́зднующе, вопие́м:// ра́дуйся, преблаже́нне Кири́лле, о́тче наш.

Тропарь праведного Алексия Московского, глас 5:

Па́стырю Христо́в, о́тче Алекси́е,/ по́двигом до́брым подвиза́вся,/ ве́ру правосла́вную во мра́це беззако́ния испове́дал еси́/ и, я́ко уте́шитель и врач духо́вный,/ всех, притека́ющих к тебе́, врачева́л еси́./ Помози́ и нам, ве́рою чту́щим тя,// в любви́ к бли́жнему утверди́тися.

Кондак праведного Алексия Московского, глас 8:

Простото́ю ве́ры высоты́ смире́ния дости́гл еси́,/ в моли́тве же и доброде́лании подвиза́яся,/ дара́ми духо́вными обогати́лся еси́/ и све́том Христо́вым просвети́лся еси́,/ помо́щниче и уте́шителю о́тче Алекси́е./ Те́мже ве́ру на́шу укрепи́,/ любви́ ко Го́споду и бли́жним научи́// и ко спасе́нию приведи́ моли́твами твои́ми.

71 Чтения прп. Кирилла Белоезерского читаются, если ему совершается служба. 72 Если совершается полиелейная служба прав. Алексия Московского, то на утрене читается Евангелие от Матфея, 11 зач., V, 14–19, а на литургии – чтения дня и праведного: Евр., 311 зач., IV, 14 – V, 6. Мф., 11 зач., V, 14–19.

Не всякий говорящий «Господи, Господи» будет удостоен Царствия Божия (Мф. 7, 21), и не каждый повторяющий слова молитв будет удостоен Царствия Божия, но только тот, кто ответит на призыв Господа творить дела милосердия. И это совершенно очевидно, потому что через дела милосердия, через добрые дела мы проявляем самих себя вовне. Именно в этом доброделании и является наша собственная правда, часто сокрытая от окружающих людей. Правда, нередко мы добрые дела совершаем так, чтобы видели другие. Но это уже не доброе дело, это лицемерие, которое было присуще ветхозаветным фарисеям и которое Господь сурово осуждал, потому что внешняя религиозность давала им некую защиту от критики со стороны. Они могли позволять себе нечто совсем не богоугодное, но, принося жертвы, расширяя воскрилия одежд, исполняя прочие внешние предписания, создавали для окружающих иллюзию своего благочестия.

Богослужебные указания


Февраль 2014