Православный календарь на 17 октября 2022 года

Седмица 19-я по Пятидесятнице (ев. чтения 20-й седмицы). Сщмч. Иерофея, еп. Афинского (I). Обре́тение мощей свтт. Гурия, архиеп. Казанского, и Варсонофия, еп. Тверского (1595). Собор Казанских святых. Блгв. кн. Владимира Ярославича Новгородского, чудотворца (1052). Прпп. Елладия и Онисима Печерских, в Ближних пещерах (XII–XIII). Прп. Аммона, затворника Печерского, в Дальних пещерах (XIII). Мчч. Гаия, Фавста, Евсевия и Херимона (III). Сщмч. Петра Капетолийского (III–IV). Мцц. Домнины и дщерей ее Виринеи (Вероники) и Проскудии (Просдоки) (305–306). Прп. Аммона (ок. 350). Прп. Павла Препро́стого (IV). Мчч. Давикта (Адавкта) и дщери его Каллисфении (IV). Св. Стефана Щиляновича (1515) (Серб.). Сщмч. Димитрия Вознесенского пресвитера (1918); сщмчч. Николая Верещагина, Михаила Твердовского, Иакова Бобырева и Тихона Архангельского пресвитеров, прмч. Василия Цветкова (1937); св. Хионии Архангельской исп. (1945). Флп., 235 зач., I, 1–7. Лк., 25 зач., VI, 24–30 [156].

Тропарь священномученика Иерофея, глас 4:

Бла́гости научи́вся и трезвя́ся во всех,/ благо́ю со́вестию священноле́пно обо́лкся,/ поче́рпл еси́ от сосу́да избра́ннаго неизрече́нная/ и, ве́ру соблю́д, ра́вное тече́ние соверши́л еси́,/ священному́чениче Иерофе́е,/ моли́ Христа́ Бо́га// спасти́ся душа́м на́шим.

Кондак священномученика Иерофея, глас 4:

́Якоже столп непоколеби́м, Иерофе́е,/ преще́ния враго́в не устраши́ся,/ но пре́лести разруши́л еси́ тверды́ню,/ я́ко ка́мень че́стен валя́яся, о́тче./ Тем Влады́ка тя, хра́брствовавша, венча́ет/ живонача́льною и Боже́ственною десни́цею,// Его́же о всех нас умоли́.

Ин кондак священномученика Иерофея, глас 8:

Священнонача́льника Афи́нскаго восхваля́ем тя,/ я́ко тайноучи́вшеся тобо́ю стра́нным и неизрече́нным:/ яви́лся бо еси́ Богоприя́тный песносло́вец./ Но моли́, всеблаже́нне Иерофе́е,/ от вся́ких нам грехопаде́ний изба́витися, да зове́м:// ра́дуйся, о́тче богому́дре.

Тропарь святителей Гурия и Варсонофия, глас 3:

Пе́рвии учи́телие пре́жде те́мному,/ ны́не же све́тлому и новопросвеще́нному гра́ду Каза́ни,/ пе́рвии возвести́телие пути́ спаси́тельнаго,/ и́стиннии храни́телие апо́стольских преда́ний,/ столпи́ непоколеби́мии, благоче́стия учи́телие/ и Правосла́вия наста́вницы, Гу́рие и Варсоно́фие,/ Влады́ку всех моли́те// мир вселе́нней дарова́ти и душа́м на́шим ве́лию ми́лость.

Кондак святителя Гурия, глас 4:

Чу́вственныя стра́сти победи́в,/ чистото́ю, я́ко со́лнце, возсия́л еси́,/ чи́сто житие́ до конца́ сохрани́в,/ и от неве́рия в ве́ру мно́гих ко Христу́ приве́л еси́,/ и Того́ ра́ди от Бо́га нетле́нием почте́н был еси́/ и чудесы́ удивля́ем./ Мо́лим тя, святи́телю Гу́рие,/ моли́твами твои́ми от бед изба́ви нас, да зове́м ти:// ра́дуйся, о́тче преди́вный, гра́ду Каза́ни похвала́ и утвержде́ние.

Кондак святителя Варсонофия, глас 6:

Воздержа́нием те́ло ду́ху порабо́тив,/ ду́шу же равноа́нгельну сотвори́л еси́,/ сего́ ра́ди святи́тельства са́ном поче́тся,/ чи́сте Чисте́йшему предстои́ши./ Моли́ Христа́ Бо́га, святи́телю,/ спасти́ лю́ди твоя́, свя́те,/ да вси вопие́м ти:/ ра́дуйся, о́тче преподо́бне Варсоно́фие,// гра́ду на́шему Каза́ни похвала́ и утвержде́ние.

156 Если совершается служба свтт. Гурия и Варсонофия, то на литургии – чтения дня и святителей: Евр., 335 зач., XIII, 17–21. Мф., 11 зач., V, 14–19.

Давайте попробуем хоть раз помолиться за тех, кто нас притесняет, кто воспринимается нами как враг! Не озлобляться, не давать распалиться страстям, особенно у себя дома, вовлекая в конфликт своих близких, родных, – а попытаться на зло ответить добром. А потом посмотреть в глаза человеку – не ожидая, что он исправится, а просто проверить, подействовало ли это добро. Уверяю вас: если не во всех случаях, то в очень многих вы исправите того человека, который делал вам зло. Вы поможете ему осознать свою неправду – так, как никакой силой бы не получилось. Действительно, во многих случаях люди, получив добро в ответ на совершенное зло, сознавали свой грех, просили прощения и каялись. Кому-то это может показаться не слишком реалистичным, но это самая убедительная реальность, которая только существует в мире. Потому что если бы на зло всегда отвечали злом, то зла в мире было бы больше, чем добра. А когда в мире зла станет больше, чем добра, мир погибнет.

Богослужебные указания


Февраль 2014