Апп. от 70-ти Силы, Силуана, Криске́нта, Епене́та и Андроника (I). Мч. Иоанна Воина (IV). Прп. Анатолия Оптинского, Младшего (1922). Обре́тение мощей прп. Германа Соловецкого (1484). Мчч. Полихрония, еп. Вавилонского, Пармения, Ели́мы и Хрисо́теля пресвитеров, Луки́ и Муко́ диаконов, Авдо́на и Сенни́са, князей Персидских, и мчч. Олимпия и Максима (ок. 251). Сщмч. Валентина (Уалентина) епископа и трех учеников его мчч. Проку́ла, Ефи́ва и Аполлония и прав. Аву́ндия (ок. 273). Собор Самарских святых. Прп. Ангелины, деспотисы Сербской (ок. 1520). Сщмч. Иоанна Плотникова диакона (1918). Мч.: Рим., 116 зач., XV, 1–7. Мф., 69 зач., XVI, 24–28*. Ряд.: Рим., 119 зач., XV, 30–33. Мф., 73 зач., XVII, 24 – XVIII, 4.
* Если совершается полиелейная служба мч. Иоанна Воина, то на утрене читается Евангелие от Иоанна, 51 зач., XV, 9–16.
Тропарь мученика Иоанна Воина, глас 4: Всеблага́го Бо́га и Царя́/ благове́рный раб и во́ин яви́лся еси́, Иоа́нне чудоде́телю,/ пострада́в бо ра́ди ве́ры му́жески,/ блаже́нно же сконча́в тече́ние,/ зри́ши Всетворца́ Го́спода в Небесе́х светле́йше./ От Него́же прие́м дарова́ние чуде́с,/ стра́ждущим челове́ком во вся́ких напа́стех помога́еши,/ укрепля́еши во́ины в ра́тех,/ от враго́в плене́ния, ран же и внеза́пных смерте́й и от бед лю́тых изыма́еши./ Те́мже моли́ Влады́ку Христа́, приснопа́мятне,/ да во вся́ком обстоя́нии сотвори́т нам ми́лость/ и не введе́т нас во искуше́ния,// но спасе́т ду́ши на́ша, я́ко Человеколю́бец. Кондак мученика Иоанна Воина, глас 6: Благочести́ваго во́ина Христо́ва,/ победи́вшаго враги́ душе́вныя и теле́сныя богому́дренно,/ Иоа́нна му́ченика достодо́лжно пе́сньми восхва́лим,/ чудоде́йствуя бо, подае́т оби́льная исцеле́ния стра́ждущим лю́дем/ и мо́лится Го́споду Бо́гу// от вся́ких бед спасти́ правове́рныя. Тропарь апостолов, глас 3: Апо́столи святи́и,/ моли́те Ми́лостиваго Бо́га,/ да прегреше́ний оставле́ние// пода́ст душа́м на́шим. Кондак апостолов, глас 4: Ло́зие яви́стеся Христо́ва виногра́да,/ гро́здие принося́ще, му́дрии, в доброде́телех,/ вино́ нам спасе́ния источа́юще,/ е́же прие́млюще, весе́лия исполня́емся,/ пра́зднующе всечестну́ю ва́шу па́мять,/ в ню́же моли́теся о оставле́нии грехо́в на́ших,// Госпо́дни апо́столи.
Божественность Христа, явленная миру через Воскресение, придает особое, непреходящее значение всему тому, что совершил и чему учил Господь. Его слова, запечатленные в апостольской проповеди, – суть слова́ Самого Бога, сказанные людям ради их спасения, то есть ради достижения ими подлинной цели жизни. Это означает, что исполнение Его слов способно привести людей к осуществлению смысла жизни, а значит, и сделать их счастливыми. Учение Христа Спасителя заключает в себе конкретные нравственные требования, нравственные нормы, без которых человеческая жизнь лишается своего смысла, превращается в жизнь нечеловеческую. Забвение этих норм повергает людей в хаос вседозволенности, бездушного эгоизма, черствости и жестокости, порождает ложные, а нередко и опасные жизненные идеалы.