Седмица 12-я по Пятидесятнице. Свт. Емилиана исп., еп. Кизического (815–820). Прп. Григория, иконописца Печерского, в Ближних пещерах (XII). Перенесение мощей прпп. Зосимы и Савватия Соловецких (1566). Второе перенесение мощей прпп. Зосимы, Савватия и Германа Соловецких (1992). Свт. Ми́рона чудотворца, еп. Критского (ок. 350). Мчч. Елевферия и Леонида. Прп. Григория Синаита (XIV). Прмч. Иосифа Баранова (1918); сщмчч. Николая Прозорова и Сергия Тихомирова пресвитеров (1930); сщмч. Николая Шумкова пресвитера (1937); сщмч. Никодима, архиеп. Костромского (1938). Толгской иконы Божией Матери (1314). 2 Кор., 179 зач., V, 10–15. Мк., 2 зач., I, 9–15*.
* Если совершается полиелейная служба прпп. Зосимы, Савватия и Германа, то на утрене читается Евангелие от Матфея, 43 зач., XI, 27–30, а на литургии – чтения дня и преподобных: Гал., 213 зач., V, 22 – VI, 2. Лк., 24 зач., VI, 17–23.
Тропарь Преображения, глас 7: Преобрази́лся еси́ на горе́, Христе́ Бо́же,/ показа́вый ученико́м Твои́м сла́ву Твою́,/ я́коже можа́ху,/ да возсия́ет и нам, гре́шным,/ Свет Твой присносу́щный/ моли́твами Богоро́дицы,// Светода́вче, сла́ва Тебе́. Кондак Преображения, глас 7: На горе́ преобрази́лся еси́,/ и я́коже вмеща́ху ученицы́ Твои́,/ сла́ву Твою́, Христе́ Бо́же, ви́деша,/ да егда́ Тя у́зрят распина́ема,/ страда́ние у́бо уразуме́ют во́льное,/ ми́рови же пропове́дят,// я́ко Ты еси́ вои́стинну О́тчее сия́ние. Кондак святителя Емилиана, глас 3: До́бляго тя побо́рника по Тро́ице я́вльшася/ Це́рковь сла́вит, пою́щи, Емилиа́не,/ за ню́же пострада́л еси́./ Сего́ ра́ди почита́ем па́мять твою́,// язы́ческаго наше́ствия изба́ви рабы́ твоя́. Тропарь преподобных Зосимы и Савватия Соловецких, глас 8: Я́ко свети́льницы яви́стеся всесве́тлии/ во ото́це окиа́на мо́ря,/ преподо́бнии отцы́ Зоси́мо и Савва́тие,/ вы бо, крест Христо́в на ра́мо взе́мше,/ усе́рдно Тому́ после́довасте/ и, чистото́ю Бо́гови прибли́жившеся,/ отону́ду си́лами чуде́с обогати́стеся./ Те́мже и мы любе́зно притека́ем к ра́кам честны́х моще́й ва́ших/ и уми́льно глаго́лем:// о преподо́бнии, моли́те Христа́ Бо́га спасти́ся душа́м на́шим. Ин тропарь преподобных Зосимы и Савватия Соловецких, глас 4: По́стническое и равноа́нгельское житие́ ва́ше,/ преподо́бнии отцы́ Зоси́мо и Савва́тие,/ вселе́нней позна́ны сотвори́ вас;/ чудодея́нии разли́чными, богоно́снии, просвеща́ете// ве́рою призыва́ющия вы и чту́щия честну́ю па́мять ва́шу. Кондак преподобных Зосимы и Савватия Соловецких, глас 2: Христо́вою любо́вию уязви́вшеся, преподо́бнии,/ и Того́ крест, на ра́мо взе́мше, понесли́ есте́,/ боже́ственне вооружи́вшеся на неви́димыя враги́/ и непреста́нныя моли́твы, я́ко копие́ в рука́х иму́ще,/ кре́пко победи́ли есте́ бесо́вская ополче́ния;/ благода́ть Госпо́дню прие́мше цели́ти неду́ги душ и теле́с/ притека́ющих к ра́кам честны́х моще́й ва́ших,/ чуде́с лучи́ испуща́ете всю́ду./ Тем зове́м вам:/ ра́дуйтеся, преподо́бнии отцы́ Зоси́мо и Савва́тие,// мона́хов удобре́ние.
Молитва и воздержание должны быть в центре нашей жизни не только в период поста, но и в любое другое время, потому что дело не в воздержании от пищи как таковом, но в способности человека контролировать свои чувства, эмоции и поступки. Не случайно Господь открыл нам эту великую истину, тем самым вооружив всех нас в борьбе с диаволом. Иначе было бы неизвестно, как можно и нужно противостоять духам злобы поднебесным. Мы, наверное, делали бы множество ошибок, пытаясь создать некую встречную стратегию действий, построить какую-то человеческую организацию, которая могла бы давать отпор злу. Но никакая человеческая стратегия не способна противостоять стратегии сатаны – только искренняя вера, молитва, воздержание способны дать нам силы, чтобы уберечь свою свободу от диавольского посягательства. Этому учит нас не человеческая мудрость, а само Слово Божие, мудрость Божественная.