Мч. Иулиана Тарсийского (ок. 305). Обре́тение мощей прп. Максима Грека (1996). Сщмч. Терентия, еп. Иконийского (I). Прпп. Иулия пресвитера и Иулиана диакона (V). Мчч. Арчи́ла, царя Иверского (VIII), и Луарса́ба II, царя Картали́нского (1622) (Груз.). Сщмч. Иоанна Будрина пресвитера (1918); прп. Георгия Лаврова исп. (1932); сщмчч. Алексия Скворцова, Павла Успенского и Николая Розанова пресвитеров, прмч. Ионы Санкова (1938); мч. Никиты Сухарева (1942). Рим., 114 зач., XIV, 9–18. Мф., 46 зач., XII, 14–16, 22–30. Прп. (под зачало): Гал., 213 зач., V, 22 – VI, 2. Лк., 24 зач., VI, 17–23*. Мч.: Еф., 233 зач., VI, 10–17. Лк., 104 зач., XXI, 5–7, 10–11, 20–24.
* Чтения прп. Максима Грека читаются, если ему совершается служба.
Тропарь мученика Иулиана Тарсийского, глас 4: Му́ченик Твой, Го́споди, Иулиа́н/ во страда́нии свое́м вене́ц прия́т нетле́нный от Тебе́, Бо́га на́шего,/ име́яй бо кре́пость Твою́,/ мучи́телей низложи́,/ сокруши́ и де́монов немощны́я де́рзости./ Того́ моли́твами// спаси́ ду́ши на́ша. Кондак мученика Иулиана Тарсийского, глас 2: Благоче́стия непобеди́маго во́ина/ и и́стины согла́сника и ору́жника,/ вси досто́йно восхва́лим/ Иулиа́на днесь/ и к нему́ возопии́м:// моли́ Христа́ Бо́га о всех нас. Тропарь преподобного Максима Грека, глас 8: Заре́ю Ду́ха облиста́емь,/ вити́йствующих богому́дренно сподо́бился еси́ разуме́ния,/ неве́дением омраче́нная сердца́ челове́ков све́том благоче́стия просвеща́я,/ пресве́тел яви́лся еси́ Правосла́вия свети́льник, Макси́ме преподо́бне,/ отону́дуже ре́вности ра́ди Всеви́дящаго/ оте́чества чужд и стра́нен, Росси́йския страны́ был еси́ пресе́льник,/ страда́ния темни́ц и заточе́ния от самодержа́внаго претерпе́в,/ десни́цею Вы́шняго венча́ешися и чудоде́йствуеши пресла́вная./ И о нас хода́тай бу́ди непрело́жен,// чту́щих любо́вию святу́ю па́мять твою́. Кондак преподобного Максима Грека, глас 8: Богодухнове́нным Писа́нием и богосло́вия пропове́данием/ неве́рствующих суему́дрие обличи́л еси́, всебога́те,/ па́че же, в Правосла́вии исправля́я, на стезю́ и́стиннаго позна́ния наста́вил еси́,/ я́коже свире́ль богогла́сная, услажда́я слы́шащих ра́зумы,/ непреста́нно весели́ши, Макси́ме досточу́дне./ Сего́ ра́ди мо́лим тя:/ моли́ Христа́ Бо́га грехо́в оставле́ние низпосла́ти// ве́рою пою́щим всесвято́е твое́ успе́ние, Макси́ме, о́тче наш.
Евангелие говорит нам: Блаженны нищие духом (Лк. 6, 20), то есть те, кто управляем не своей самостью, но силой Божией; те, кто свое собственное «я» уступает Богу, и Бог становится в центре их жизни. Блажен тот, кто кроток; даже тот, кто плачет (см.: Мф. 5, 4–5; Лк. 6, 21). И нигде не сказано, что блажен тот, кто умеет защищать себя, наносить встречные удары, любыми способами прокладывать себе путь к жизненному успеху. Кротость и смирение сердца – это не слабость, не состояние забитости, подавленности; это сознательное предстояние Богу Живому, великому и сильному, это склонение перед Ним главы, ума и сердца своего. Кротость и смирение есть величайшая сила, которая помогает человеку обрести покой, а с ним и здоровье, помогает жить по закону Божиему.