Седмица 8-я по Пятидесятнице. Воспоминание чуда вмц. Евфимии всехвальной, имже Православие утвердися (451). Равноап. Ольги, вел. княгини Российской, во Святом Крещении Елены (969). Обре́тение мощей сщмч. Илариона, архиеп. Верейского (1998). Мч. Киндея пресвитера (III–IV). Ржевской, или Оковецкой (1539), и Борколабовской икон Божией Матери. 1 Кор., 142 зач., IX, 13–18. Мф., 65 зач., XVI, 1–6. Свв.: 2 Кор., 181 зач., VI, 1–10. Лк., 33 зач., VII, 36–50*. В этот день может также совершаться полиелейная служба сщмч. Илариона, архиеп. Верейского**.
* Если совершается полиелейная служба равноап. Ольги, то на утрене величание: «Величаем тя, святая равноапостольная княгине Ольго, яко зарю утреннюю в земли́ нашей возсиявшую и свет веры Православныя народу своему предвозвестившую», или «Величаем тя, блаженная и равноапостольная княгине Ольго, и чтим святую память твою, идолы поправшую и многия люди российския Святым Крещением просветившую». Псалом избранный «Блажен муж, бояйся Господа…» (см. Ирмологий, 29 августа) или избранные стихи псалмов: «Взыска́х Господа, и услыша мя», «Сказал ми еси́ пути живота», «Благословлю Господа, вразумившаго мя», «Предзре́х Господа предо мною выну, яко одесную мене есть». Если совершается полиелейная служба равноап. Ольги, то утрене читается Евангелие от Матфея, 104 зач., XXV, 1–13 (или Мф., последи́ 53 зач., XIII, 33: «Рече Господь притчу сию:* подобно есть Царствие Небесное…», преступи в 55 зач., XIII, 44–50, конец: «ту будет плачь и скрежет зубом»), а на литургии – чтения дня и равноапостольной: Деян., последи́ 37 зач., XVI, 12–15: «Во дни оны, бысть идущим апостолом* в Филиппу́сы…», преступи в 39 зач., XVII, 1–4, конец: «и от жен благородных не мало» (или 2 Кор., 181 зач., VI, 1–10). Лк., 33 зач., VII, 36–50. ** Если совершается полиелейная служба сщмч. Илариона, архиеп. Верейского, то на утрене читается Евангелие от Матфея, 36 зач., X, 16–22, а на литургии – чтения дня и священномученика: Евр., 318 зач., VII, 26 – VIII, 2. Ин., 36 зач., X, 9–16.
Тропарь великомученицы Евфимии, глас 4: А́гница Твоя́, Иису́се, Евфи́мия/ зове́т ве́лиим гла́сом:/ Тебе́, Женише́ мой, люблю́,/ и, Тебе́ и́щущи, страда́льчествую/ и сраспина́юся и спогреба́юся Креще́нию Твоему́,/ и стражду́ Тебе́ ра́ди, я́ко да ца́рствую в Тебе́,/ и умира́ю за Тя, да и живу́ с Тобо́ю,/ но я́ко же́ртву непоро́чную приими́ мя, с любо́вию поже́ршуюся Тебе́.// Тоя́ моли́твами, я́ко Ми́лостив, спаси́ ду́ши на́ша. Ин тропарь великомученицы Евфимии, глас 4: Жениха́ твоего́ Христа́ возлюби́вши/ и свещу́ твою́ све́тлу угото́вльши,/ доброде́тельми возсия́вши, всехва́льная Евфи́мие,/ те́м возшла́ еси́ с Ним на брак,/ вене́ц страда́ния от Него́ прие́мши./ Но от бед изба́ви нас,// чту́щих ве́рою па́мять твою́. Кондак великомученицы Евфимии, глас 6: По́двиги во страда́льчестве, по́двиги в ве́ре/ положи́ла еси́ те́пле за Христа́, Жениха́ твоего́./ Но и ны́не я́коже е́реси и враго́в шата́ние/ под но́ги во́инству на́шему покори́ти моли́ Богоро́дицею,/ я́же от шести́сот три́десяти богоно́сных оте́ц/ преде́л прие́мшая// и храня́щая, всехва́льная. Тропарь равноапостольной Ольги, глас 1: Крила́ми богоразу́мия впери́вши твой ум,/ возлете́ла еси́ превы́ше ви́димыя тва́ри,/ взыска́вши Бо́га и Творца́ вся́ческих,/ и, Того́ обре́тши, па́ки рожде́ние Креще́нием прия́ла еси́,/ дре́ва живо́тнаго наслажда́ющися, нетле́нна во ве́ки пребыва́еши,// О́льго присносла́вная. Кондак равноапостольной Ольги, глас 4: Воспое́м днесь Благоде́теля всех Бо́га,/ просла́вльшаго в Росси́и О́льгу богому́друю,/ да моли́твами ея́/ пода́ст душа́м на́шим// грехо́в оставле́ние. Величание равноапостольной Ольги*: Велича́ем тя,/ свята́я равноапо́стольная княги́не О́льго/ я́ко зарю́ у́треннюю в земли́ на́шей возсия́вшую/ и свет ве́ры правосла́вныя// наро́ду своему́ предвозвести́вшую. Тропарь священномученика Илариона, глас 4: Святи́телю Христо́в Иларио́не,/ сла́во и похвало́ Це́ркве Ру́сския,/ ра́зум боже́ственный стяжа́в,/ пред безбо́жники Христа́ дерзнове́нно испове́дал еси́,/ Его́же ра́ди страда́ния претерпева́я,/ лю́дем ве́рным возглаша́л еси́:// без Це́ркве несть спасе́ния. Кондак священномученика Илариона, глас 2: Сла́ву ми́ра сего́ оста́вив,/ Христу́ до́блественне после́довал еси́/ и, святи́тельское служе́ние восприи́м,/ венце́м му́ченичества украси́лся еси́,/ и ны́не, Престо́лу Бо́жию предстоя́,/ моли́ся, Иларио́не, иера́рше прему́дре,// спасти́ся душа́м на́шим.
* Если совершается полиелейная служба равноап. Ольги, то на утрене – величание и избранные стихи псалмов: «Взыска́х Господа, и услыша мя», «Сказал ми еси́ пути живота», «Благословлю Господа, вразумившаго мя», «Предзре́х Господа предо мною выну, яко одесную мене есть».
Сегодня на пути нашей страны множество преград. Некоторые считают, что эти преграды лежат исключительно в материальной плоскости: мол, нужно подправить экономику, улучшить управляемость, повысить уровень жизни людей, и тогда все само собой решится. Но мы уже говорили, что это не так. Можно развить экономику, повысить управляемость, дать людям большой достаток – и погубить и людей, и страну, потому что человек обретает самого себя, находит смысл жизни не столько в удовлетворении своих материальных потребностей, сколько в удовлетворении потребностей души. Когда душа тоскует, когда одолевает скорбь, когда у человека внутренний разлад, тогда никакие деньги не помогут человеку обрести покой в душе. Всем нам нужно всегда помнить об этом. И возрождение Отечества, и укрепление семей, и рост духовного и материального благосостояния возможны тогда, когда человек в сердце своем имеет великие священные идеалы любви, ради которых он готов разделять с другими скорби жизни, готов трудиться для того, чтобы улучшать общую жизнь.