Мчч. Иустина Философа и другого Иустина и с ними Харитона, Хари́ты, Евелпи́ста, Иера́кса, Пео́на и Валериа́на (166). Прп. Дионисия, игумена Глушицкого (1437). Прав. Иоанна Кронштадтского (прославление 1990). Прп. Ага́пита Печерского, врача безмездного, в Ближних пещерах (XI). Прп. Иустина По́повича, Челийского (1979) (Серб.). Сщмч. Василия Преображенского пресвитера, мц. Веры Самсоновой (1940). Утр. – Мф., 16 зач., VI, 1–13*. Лит. – Рим., 87 зач., IV, 13–25. Мф., 23 зач., VII, 21–23. Прав.: Евр., 311 зач., IV, 14 – V, 6. Мф., 11 зач., V, 14–19.
* Чтения прав. Иоанна Кронштадтского (на утрене и литургии) читаются, если ему совершается служба.
Тропарь мучеников, глас 4: Му́ченицы Твои́, Го́споди,/ во страда́ниих свои́х венцы́ прия́ша нетле́нныя от Тебе́, Бо́га на́шего,/ иму́ще бо кре́пость Твою́,/ мучи́телей низложи́ша,/ сокруши́ша и де́монов немощны́я де́рзости./ Тех моли́твами// спаси́ ду́ши на́ша. Кондак мученика Иустина Философа, глас 2: Прему́дростию Боже́ственных твои́х слове́с, Иусти́не,/ Це́рковь Бо́жия вся украси́вшися,/ жития́ твоего́ све́тлостию мир освеща́ет,/ излия́ния же ра́ди кро́ве вене́ц прие́м/ и со А́нгелы предстоя́ Христу́,// моли́ непреста́нно о всех нас. Тропарь праведного Иоанна Кронштадтского, глас 1: Правосла́вныя ве́ры побо́рниче,/ земли́ Росси́йския печа́льниче,/ па́стырем пра́вило и о́бразе ве́рным,/ покая́ния и жи́зни во Христе́ пропове́дниче,/ Бо́жественных Та́ин благогове́йный служи́телю/ и дерзнове́нный о лю́дех моли́твенниче,/ о́тче праведный Иоа́нне,/ целителю и предивный чудотворче,/ граду Кронштадту похвало/ и Церкве нашея украшение,/ моли́ Всеблаѓаго Бо́га// умири́ти мир и спасти́ ду́ши на́ша. Ин тропарь праведного Иоанна Кронштадтского, глас 4: Росси́йския земли́ па́стырь до́брый показа́лся еси́,/ в служе́нии пресви́терстем жизнь во Христе́ стяжа́в,/ богомудре о́тче Иоа́нне./ Благодать изобильную от Владыки Христа́ прия́л еси́:/ неду́ги отгоняти,/ малоду́шныя утеша́ти,/ в Та́йне Пречи́стаго Те́ла и кро́ве ве́рныя со Христо́м соединя́ти./ Сего́ ра́ди восхваля́ем тя,// я́ко моли́твенника о душа́х на́ших. Кондак праведного Иоанна Кронштадтского, глас 3: Днесь па́стырь Кроншта́дтский/ предстои́т Престо́лу Бо́жию/ и усе́рдно моли́т о ве́рных/ Христа́ Пастыренача́льника,/ обетова́ние да́вшаго:/ сози́жду Це́рковь Мою,// и врата́ а́дова не одоле́ют ей.
Благодать – это Божественная сила. Как нужно жить, работать, действовать, чтобы благодать тебя спасла? Ведь под лежачий камень вода не течет, и благодать Божия не действует автоматически. Апостол Павел говорит нам: благодатью вы спасены через веру (Еф. 2, 5). Вера есть непременное условие усвоения Божественной благодати. Никакая благодать Божия не спасет человека, если нет веры. В самом деле: ну не верит человек в Бога, не верит ни в какую благодать, – как же может благодать подействовать на того, кто отрицает и Бога, и благодать, и Божественную помощь? Вера – непременное условие, это та часть огромного пути ко спасению, которую мы проходим сами. Благодать движет нами, как некий порыв ветра. Но для того чтобы порыв ветра двигал парусное судно, нужен парус, нужно что-то подставить под эту мощь, под эту силу, и таким парусом становятся наши добрые дела.