Прор. Елисея (IX в. до Р. Х.). Свт. Мефодия, патриарха Константинопольского (847). Обре́тение мощей сщмч. Владимира, митр. Киевского (1992). Блгв. кн. Мстислава, во Святом Крещении Георгия, Храброго, Новгородского (1180). Прп. Мефодия, игумена Пе́шношского (XIV). Прп. Елисея Сумского (XV–XVI). Собор Дивеевских святых. Сщмчч. Иосифа Сикова и Димитрия Семенова пресвитеров (1918); сщмчч. Александра Парусникова, Павла Иванова пресвитеров и Николая Запольского диакона (1938). Рим., 104 зач., X, 11 – XI, 2. Мф., 41 зач., XI, 16–20. Прор.: Иак., 57 зач., V, 10–20. Лк., 14 зач., IV, 22–30*.
* Если совершается полиелейная служба прп. Мефодия Пешношского, то на утрене читается Евангелие от Матфея, 43 зач., XI, 27–30, а на литургии – чтения дня и преподобного: Гал., 213 зач., V, 22 – VI, 2. Лк., 24 зач., VI, 17–23. Если совершается полиелейная служба сщмч. Владимира, митрополита Киевского, то на утрене читается Евангелие от Луки, 67 зач., XII, 32–40, а на литургии – чтения дня и священномученика: Евр., 334 зач., XIII, 7–16. Ин., 36 зач., X, 9–16.
Тропарь пророка Елисея, глас 4: Во пло́ти А́нгел,/ проро́ков основа́ние,/ вторы́й Предте́ча прише́ствия Христо́ва, Илия́ сла́вный,/ свы́ше посла́вый Елиссе́еви благода́ть/ неду́ги отгоня́ти/ и прокаже́нныя очища́ти,// те́мже и почита́ющим его́ то́чит исцеле́ния. Кондак пророка Елисея, глас 2: Проро́к Бо́жий яви́лся еси́,/ сугу́бую благода́ть прие́м,/ вои́стину досто́йную тебе́, Елиссе́е блаже́нне:/ Илии́ бо был еси́ совсе́льник,// с ни́мже Христу́ Бо́гу моли́ся непреста́нно о всех нас. Тропарь святителя Мефодия, глас 4: Пра́вило ве́ры и о́браз кро́тости,/ воздержа́ния учи́теля/ яви́ тя ста́ду твоему́/ Я́же веще́й И́стина,/ сего́ ра́ди стяжа́л еси́ смире́нием высо́кая,/ нището́ю бога́тая,/ о́тче Мефо́дие,/ моли́ Христа́ Бо́га// спасти́ся душа́м на́шим. Кондак святителя Мефодия, глас 2: На земли́ подвиза́лся еси́, я́ко безпло́тный,/ и Небеса́ насле́довал еси́, Мефо́дие,/ я́ко изъясни́вый в конце́х ико́н поклоне́ние,/ в труде́х бо и боле́знех вя́щше пребы́в,/ не преста́л еси́ дерзнове́нием,// облича́я отмета́ющияся ико́ны Христо́вы. Тропарь преподобного Мефодия, глас 8: Боже́ственною любо́вию от ю́ности распала́емь,/ вся, я́же в ми́ре кра́сная, возненави́дев,/ Христа́ Еди́наго возлюби́л еси́,/ и, сего́ ра́ди в пусты́ню всели́вся,/ в ней оби́тель сотвори́л еси́,/ и, собра́в и́нок мно́жество,/ прия́л еси́ от Бо́га чуде́с дар, о́тче Мефо́дие,/ и был еси́ о Христе́ собесе́дник и спо́стник преподо́бному Се́ргию,/ с ни́мже у Христа́ Бо́га испроси́ правосла́вным христиа́ном здра́вие и спасе́ние,// и душа́м на́шим ве́лию ми́лость. Кондак преподобного Мефодия, глас 4: Послуша́ния до́брый рачи́тель быв,/ безпло́тныя враги́ сле́зными моли́твами твои́ми кре́пко посрами́л еси́/ и яви́лся еси́ Пресвяты́я Тро́ицы жили́ще,/ Ю́же зря, блаже́нне, я́сно,/ богому́дре Мефо́дие преподо́бне,/ чуде́с дар от Нея́ прия́л еси́./ Те́мже исцеля́еши с ве́рою приходя́щих неду́ги,/ утоля́еши ско́рби// и мо́лишися непреста́нно о всех нас. Тропарь священномученика Владимира, глас 2: Ве́ры правосла́вныя непоро́чный блюсти́телю/ и за́поведей Христо́вых усе́рдный исполни́телю,/ священному́чениче Влади́мире,/ Христа́ всем се́рдцем возлюби́в,/ па́ству твою́ до́бре упа́сл еси́,/ незло́биво му́ченическую смерть прия́л еси́./ Сего́ ра́ди в ве́чней сла́ве пребыва́я,// моли́ спасти́ся душа́м на́шим. Ин тропарь священномученика Владимира, глас 4: По́двигом до́брым я́ко святи́тель Христо́в подвиза́лся еси́,/ ве́ру правосла́вную непоро́чно соблю́д,/ во дни гоне́ния лю́таго мучи́телей преще́ния не убоя́вся,/ священному́чениче Влади́мире,/ я́ко первому́ченик Стефа́н, убива́ющим тя рекл еси́:/ Госпо́дь да прости́т вас./ Сего́ ра́ди угото́вася ти вене́ц пра́вды,/ его́же да возда́ст Госпо́дь моли́твами твои́ми// всем почита́ющим тя. Кондак священномученика Владимира, глас 2: О́браз Христо́ва милосе́рдия явля́я,/ покро́в и защище́ние па́стве твое́й был еси́,/ святи́телю о́тче Влади́мире,/ в кро́тости и незло́бии страда́ния прие́мля,/ безбо́жных мучи́телей, благословля́я, прости́л еси́./ Те́мже и нам испроси́ у Христа́ Бо́га// дух ми́рен и ве́лию ми́лость.
Если мы хотим иметь по-настоящему светлое будущее для нашего народа, для Отечества нашего, мы должны подумать о том, как формируется сознание нашей молодежи, какие силы влияют на сердца и души, как выстраивается информационный поток, который сегодня поглощает современного человека, какими идеями наполнен этот поток и какими силами – светлыми, добрыми или темными, способными погубить человеческую душу. Слово Божие говорит нам о том, что пред концом света наступит власть антихриста, а вслед за тем наступит конец истории. Но ведь пока не наступил! Это означает, что добра в мире больше, чем зла, потому что диавол победит только тогда, когда зла будет несоизмеримо больше, чем добра, когда человеческое общество перестанет быть жизнеспособным – вот тогда и конец. Но мы видим, что пока это совсем не так. Мы видим замечательные примеры героических поступков людей. Мы являемся свидетелями того, что во множестве семей по-доброму воспитываются дети. Мы видим, что добро и способность отличать добро от зла не ушли из человеческого общежития, не ушли из личной жизни людей. А это значит, что еще есть время, которое нужно использовать для того, чтобы в личной, семейной и, конечно, общественной жизни укреплялось добро и давался совместный отпор всякому злу, всякому губительному воздействию на человеческую душу, дабы эти воздействия действительно не похитили души наших молодых людей, да и, собственно, людей любого возраста.