Ап. Иакова Зеведеева (44). Обре́тение мощей свт. Никиты, еп. Новгородского (1558). Свт. Игнатия Брянчанинова, еп. Кавказского (1867). Свт. Доната, еп. Е́врии (ок. 387). Обре́тение мощей сщмч. Василия, еп. Амасийского (IV). Мч. Максима. Собор новомучеников, в Бутове пострадавших (переходящее празднование в 4-ю субботу по Пасхе). Утр. – Ин., 67 зач., XXI, 15–25*. Лит. – Деян., 29 зач., XII, 1–11. Ин., 31 зач., VIII, 31–42. Ап.: Деян., 29 зач., XII, 1–11. Лк., 17 зач., V, 1–11.
* В день совершения полиелейной службы свт. Игнатия на утрене читается Евангелие от Иоанна, 35 зач. (от полу́), X, 1–9, а на литургии – чтения дня и святителя: Евр., 318 зач., VII, 26 – VIII, 2. Ин., 36 зач., X, 9–16.
Тропарь Преполовения, глас 8: Преполови́вшуся пра́зднику,/ жа́ждущую ду́шу мою́ благоче́стия напо́й вода́ми,/ я́ко всем, Спа́се, возопи́л еси́:/ жа́ждай да гряде́т ко Мне и да пие́т.// Исто́чниче жи́зни на́шея, Христе́ Бо́же, сла́ва Тебе́. Кондак Преполовения, глас 4: Пра́зднику зако́нному преполовля́ющуся,/ всех Тво́рче и Влады́ко,/ к предстоя́щим глаго́лал еси́, Христе́ Бо́же:/ прииди́те и почерпи́те во́ду безсме́ртия./ Те́мже Тебе́ припа́даем и ве́рно вопие́м:/ щедро́ты Твоя́ да́руй нам,// Ты бо еси́ Исто́чник жи́зни на́шея. Тропарь апостола Иакова, глас 3: Апо́столе святы́й Иа́кове,/ моли́ Ми́лостиваго Бо́га,/ да прегреше́ний оставле́ние// пода́ст душа́м на́шим. Ин тропарь апостола Иакова, глас тот же: Апо́стол Христо́в был еси́ избра́нный,/ и Богосло́ву возлю́бленному брат единоро́дный,/ всехва́льне Иа́кове,/ пою́щим тя грехо́в оставле́ние испроси́,// и душа́м на́шим ве́лию ми́лость. Кондак апостола Иакова, глас 2: Глас Боже́ственный слы́шав, призыва́ющ тя,/ любо́вь отца́ презре́л еси́/ и прите́кл еси́ ко Xристу́, Иа́кове, с сро́дником твои́м, сла́вне,/ с ни́мже сподо́бился еси́ ви́дети// Госпо́дне Боже́ственное преображе́ние. Тропарь святителя Игнатия, глас 8: Правосла́вия побо́рниче,/ покая́ния и моли́твы де́лателю и учи́телю изря́дный,/ архиере́ев богодухнове́нное украше́ние,/ мона́шествующих сла́во и похвало́:/ писа́нии твои́ми вся ны уцелому́дрил еси́./ Цевни́це духо́вная, Игна́тие богому́дре,/ моли́ Сло́ва Христа́ Бо́га, Его́же носи́л еси́ в се́рдце твое́м,// дарова́ти нам пре́жде конца́ покая́ние. Кондак святителя Игнатия, глас 8: А́ще и соверша́л еси́ стезю́ жития́ земна́го, святи́телю Игна́тие,/ оба́че непреста́нно зрел еси́ зако́ны бытия́ ве́чнаго,/ сему́ поуча́я ученики́ словесы́ мно́гими,// и́мже после́довати и нам, свя́тче, помоли́ся.
Бог передает Свое слово, Свою волю через Божественное Откровение, которое запечатлено в Священном Писании. Но здесь человеческая греховная воля нередко направляется на то, чтобы превратным толкованием исказить смысл Слова Божия и тем самым отторгнуть людей от Бога. Вся история Церкви Христовой – это история борьбы за чистоту Божественного Слова. Божие Слово изначально предназначено для того, чтобы его хранила Церковь – община верующих во Святую Троицу людей, община, признающая Господа Иисуса Христа Богом и Спасителем. «Духовный чертог, в котором хранится и из которого, не иссякая, преподается духовное сокровище – истинная вера, есть Единая Святая Православная Церковь», – говорит известный русский подвижник и духовный писатель XIX века святитель Игнатий (Брянчанинов). Когда мы говорим о том, что без Церкви нет спасения, мы имеем в виду то, что вне Церкви нет и Божественного Слова, а если оно и есть, то оно очень хрупко и может быть искажено или даже разрушено злой человеческой волей.