Сщмчч. Ермолая, Ермиппа и Ермокра́та, иереев Никомидийских (ок. 305). Прп. Моисея У́грина, Печерского, в Ближних пещерах (ок. 1043). Прмц. Параскевы (138–161). Сщмч. Сергия Стрельникова пресвитера (1937). 1 Кор., 138 зач., VII, 24–35. Мф., 61 зач., XV, 12–21, и за пятницу: 1 Кор., 139 зач., VII, 35 – VIII, 7. Мф., 63 зач., XV, 29–31. Прп.: Гал., 213 зач., V, 22 – VI, 2. Лк., 24 зач., VI, 17–23*.
* Чтения прп. Моисея Угрина читаются, если ему совершается служба.
Тропарь священномученика Ермолая и иже с ним, глас 4:
Му́ченицы Твои́, Го́споди,/ во страда́ниих свои́х венцы́ прия́ша нетле́нныя от Тебе́, Бо́га на́шего,/ иму́ще бо кре́пость Твою́,/ мучи́телей низложи́ша,/ сокруши́ша и де́монов немощны́я де́рзости./ Тех моли́твами// спаси́ ду́ши на́ша.
Кондак священномученика Ермолая, глас 4:
Я́ко святи́тель благоче́стно пожи́в/ и священномуче́ния вене́ц прия́л еси́./ И́дольския же́ртвы погаси́в,/ до́брый па́стырь Христо́ва ста́да был еси́, прему́дре,/ и Пантелеи́мону и́стинный учи́тель./ Сего́ ра́ди почита́ем тя пе́сньми, вопию́ще:// от бед изба́ви нас при́сно моли́твами твои́ми, Ермола́е, о́тче наш.
Тропарь преподобного Моисея Угрина, глас 3:
Друга́го тя Ио́сифа,/ вели́кий чистоты́ и целому́дрия рачи́телю,/ всече́стне и равноа́нгельне Моисе́е,/ свяще́нными пе́сньми восхваля́юще, гре́шнии,/ мо́лимтися приле́жно:/ моли́ Христа́ Бо́га,/ я́ко да исцели́т вся на́ша стра́сти// и пода́ст ве́лию ми́лость.
Кондак преподобного Моисея Угрина, глас 3:
В Вы́шних Еди́наго Бо́га ища́,/ земна́я вся презре́л еси́,/ о телеси́ свое́м неради́в,/ на му́ки му́жески себе́ вдал еси́,/ глад, жа́жду, у́зы, в темни́це затворя́емь, до́блественно претерпе́л еси́,/ бие́ния, кро́ве излия́ние и удо́в отре́зание,/ чи́стаго ра́ди де́вства твоего́,/ му́жески поне́сл еси́./ И ны́не с де́вственными ли́ки предстоя́ Пресвяте́й Тро́ице,/ от всех искуше́ний моли́ изба́витися вопию́щим ти:// ра́дуйся, Моисе́е, о́тче блаже́ннейший.
Если сознаёшь, что плохо день прожил, – принеси Господу покаяние, не жди исповеди в храме, не жди, когда тебе удастся на исповеди раскаяться. В этот же день кайся пред Господом, чтобы с чистой совестью лечь в постель и не быть обремененным грехом, а уж потом, придя в храм, можно принести покаяние перед крестом и Евангелием. Такой контроль над своим духовным состоянием очень важен, особенно в наше время, когда так много факторов и сил воздействует на сознание человека, на нашу психику, на нервную систему, отвлекая от самого главного. И если у нас нет опыта работы над самим собой в каждодневном режиме, нам очень и очень трудно следить за состоянием своей души, своего сознания, а отсюда и строить правильно отношения с окружающими людьми. Всё начинается с человеческого сердца. И злые помыслы, и радость любви, мир, тишина, покой – всё оттуда. Поэтому и заповедь такая: чистые сердцем… Бога узрят (Мф. 5, 8).