Неделя 23-я по Пятидесятнице. Глас 6-й. Мч. Платона (302 или 306). Мчч. Романа диакона и отрока Вару́ла (303). Мчч. Закхея, диакона Гадари́нского, и Алфея, чтеца Кесарийского (303). Собор святых Эстонской земли. Св. Николая Виноградова исп., пресвитера (1948). Утр. – Ев. 1-е, Мф., 116 зач., XXVIII, 16–20. Лит. – Еф., 220 зач., II, 4–10. Лк., 66 зач., XII, 16–21.
Тропарь воскресный, глас 6:
А́нгельския Си́лы на гро́бе Твое́м,/ и стрегу́щии омертве́ша,/ и стоя́ше Мари́я во гро́бе,/ и́щущи Пречи́стаго Те́ла Твоего́./ Плени́л еси́ ад, не искуси́вся от него́;/ сре́тил еси́ де́ву, да́руяй живо́т.// Воскресы́й из ме́ртвых, Го́споди, сла́ва Тебе́.
Кондак воскресный, глас 6:
Живонача́льною дла́нию/ уме́ршия от мра́чных удо́лий/ Жизнода́вец воскреси́в всех Христо́с Бог,/ воскресе́ние подаде́ челове́ческому ро́ду:/ есть бо всех Спаси́тель,// Воскресе́ние и Живо́т, и Бог всех.
Тропарь мучеников Платона и Романа, глас 4:
Му́ченицы Твои́, Го́споди,/ во страда́ниих свои́х венцы́ прия́ша нетле́нныя от Тебе́, Бо́га на́шего,/ иму́ще бо кре́пость Твою́,/ мучи́телей низложи́ша,/ сокруши́ша и де́монов немощны́я де́рзости./ Тех моли́твами// спаси́ ду́ши на́ша.
Кондак мученика Платона, глас 3:
Свята́я тво́я па́мять вселе́нную весели́т,/ созыва́ющи ве́рныя вся в пречестны́й храм твой,/ иде́же ны́не, ра́достию совоку́пльшеся,/ пое́м в пе́снех и све́тлостех./ Сего́ ра́ди, Плато́не, вопие́м ти́:// язы́ческаго наше́ствия изба́ви гра́д твой, свя́те.
Многие поколения людей не сподобились жить после прихода Спасителя, не сподобились быть в Его Церкви, но они совершали добрые дела, и этими добрыми делами они, по слову апостола, и оправдались пред Господом. Но мы, христиане, помимо добрых дел, которых у нас набирается не так уж много, имеем совершенно особую силу, которая нас спасает. Мы верим, что в ответ на нашу веру и, очень желательно, в ответ на добрые дела, нас спасают не сами дела (потому что они ничтожны пред лицом Божиим, даже если нам кажется, что они велики), но нас спасает благодать Божия: благодатью вы спасены через веру, и сие не от вас, Божий дар, не от дел, чтобы никто не хвалился (Еф. 2, 8–9). Вот эту силу благодати через Спасителя, через Его Крестную смерть, через Его страдания, через искупление Им вины человеческой пред Богом мы и обретаем. Именно эта благодать, а не что иное, нас спасает.