Положение честно́й ризы Господа нашего Иисуса Христа в Москве (1625). Мучеников 45-ти в Никополе Армянском: Леонтия, Маврикия, Даниила, Антония, Александра, Ианики́та, Сиси́ния, Мене́и, Вирила́да и прочих (ок. 319). Прп. Антония Печерского, Киевского, начальника всех русских монахов (1073). Прп. Силуана, схимника Печерского, в Дальних пещерах (XIII–XIV). Мч. Аполлония (III). Мчч. Виано́ра и Силуана (IV). Преподобных пустынников египетских, огнем и дымом уморенных (ок. 398). Прпп. Евмения (1920) и Парфения (1905) Гортинских. Сщмчч. Александра Попова, Василия Победоносцева, Петра Зефирова и Стефана Луканина пресвитеров, Георгия Бегмы и Нестора Гудзовского диаконов (1918). Коневской иконы Божией Матери. Утр. – Мф., 112 зач., XXVII, 27–32*. Лит. – Рим., 114 зач., XIV, 9–18. Мф., 46 зач., XII, 14–16, 22–30. Ризы** (под зачало): 1 Кор., 125 зач., I, 18–24. Мк., 67 зач., XV, 16–32. Прп.: Гал., 213 зач., V, 22 – VI, 2. Мф., 10 зач., IV, 25 – V, 12.
* Если совершается полиелейная служба только прп. Антония, то на утрене читается Евангелие от Матфея, 43 зач., XI, 27–30 , а на литургии – чтения дня и преподобного: Гал., 213 зач., V, 22 – VI, 2. Мф., 10 зач., IV, 25 – V, 12. ** Величание в службе Положения ризы: «Величаем Тя, Живодавче Христе, и почитаем вси Божественныя ризы Твоея честно́е положение».
Тропарь Положения честной ризы Господа нашего Иисуса Христа, глас 4:
Днесь притеце́м, ве́рнии,/ к Боже́ственней и цельбоно́сней ри́зе Спаси́теля на́шего Бо́га,/ благоизво́лившаго сию́ пло́тию носи́ти/ и на Кресте́ святу́ю Свою́ Кровь излия́ти,/ е́юже искупи́ нас от рабо́ты вра́жия./ Те́м благодаря́ще вопие́м Ему́:/ спаси́ Оте́чество на́ше,/ и архиере́ев, и град, и вся лю́ди,/ честно́ю Твое́ю ри́зою защити́/ и спаси́ ду́ши на́ша,// я́ко Человеколю́бец.
Кондак Положения честной ризы Господа нашего Иисуса Христа, глас 4:
Одея́ние нетле́ния, спаси́тельнаго целе́ния/ всем челове́ком, Влады́ко, дарова́л еси́,/ Твое́ Боже́ственное сокро́вище – честну́ю ри́зу,/ я́же есть хито́н,/ е́юже живоно́сную и святу́ю плоть вочелове́чения Твоего́/ оде́яти благоволи́л еси́./ Сию́ жела́нием прие́млюще, све́тло пра́зднуем,/ стра́хом же и любо́вию, я́ко Благоде́телю воспева́юще,/ зове́м Ти, Христе́:/ сохрани́ в ми́ре Оте́чество на́ше, и архиере́ев, и вся лю́ди,// по вели́цей Твое́й ми́лости.
Величание:
Велича́ем Тя,/ Живода́вче Христе́,/ и почита́ем вси/ Боже́ственныя ри́зы Твоея́// честно́е положе́ние.
Тропарь преподобного Антония, глас 4:
От мирска́го мяте́жа изше́д,/ отверже́нием же ми́ра ева́нгельски Христу́ после́довал еси́/ и, равноа́нгельное житие́ пожи́в,/ в ти́хое приста́нище Святы́я Го́ры Афо́на дости́гл еси́,/ отону́дуже благослове́нием отце́в в го́ру Ки́ева прише́д/ и та́мо трудолю́бно жизнь соверши́в,/ Оте́чество твое́ просвети́л еси́/ и, мно́жеству мона́шествующих стезю́, веду́щую к Небе́сному Ца́рствию, показа́в,/ Христу́ сия́ приве́л еси́,/ Его́же моли́, Анто́ние преподо́бне,// да спасе́т ду́ши на́ша.
Кондак преподобного Антония, глас 8:
Возложи́в себе́ Бо́гу, па́че всех возлю́бленному от ю́ности, преподо́бне,/ Тому́ от всея́ души́ любо́вию после́довал еси́,/ ми́ра же тле́нная ни во что́же вмени́в,/ в земли́ пеще́ру соде́лал еси́/ и, в ней до́бре проти́ву неви́димаго врага́ ко́зней подвиза́вся,/ я́ко светоза́рное со́лнце, во вся концы́ земли́ возсия́л еси́,/ отону́дуже, веселя́ся, преше́л еси́ к Небе́сным черто́гом./ И ны́не со А́нгелы Влады́чню престо́лу предстоя́,/ помина́й нас, чту́щих па́мять твою́, да зове́м ти:// ра́дуйся, Анто́ние, о́тче наш.
Тропарь мучеников, иже в Никополи, глас 4:
Му́ченицы Твои́, Го́споди,/ во страда́ниих свои́х венцы́ прия́ша нетле́нныя от Тебе́, Бо́га на́шего,/ иму́ще бо кре́пость Твою́,/ мучи́телей низложи́ша,/ сокруши́ша и де́монов немощны́я де́рзости./ Тех моли́твами// спаси́ ду́ши на́ша.
Кондак мучеников, иже в Никополи, глас 8:
Христа́ ра́ди, му́ченицы, мно́гия му́ки подъя́сте,/ и многобо́жие низложи́сте все и́дольское,/ и разруши́сте безбо́жие вся́кия пре́лести,/ Христо́вою си́лою сия́ попра́вше,/ нас всех ве́рно науча́ете// вопи́ти я́ве: аллилу́ия.
«Ничто не составляет для человека такого труда, как суд над самим собой», – говорит святой Василий Великий. Это действительно так. Мы с легкостью осуждаем других людей, по делу или не по делу, иногда даже без всякой причины, как бы для развлечения. Делать нечего, собираемся друг с другом и начинаем, что называется, перемывать кости ближним своим. Никто нас к этому не понуждает, никто не заставляет это делать, но вроде как нечем заняться, кроме как осуждать других. Этот грех, который многие и за грех-то не считают, так прочно вошел в нашу в кавычках «культуру», что мы даже осознать его не всегда способны в тот момент, когда выносим свой неправедный суд ближнему, – настолько легко и просто это происходит. А если посмотреть в корень, то все это – от отсутствия духовной культуры. Потому что духовность – это тоже культура, которая предполагает совершенно конкретные правила, происходящие не столько от человеческого мудрования и даже не от человеческого опыта, сколько от духовной природы самого человека.