Седмица 22-я по Пятидесятнице (ев. чтения 25-й седмицы). Мчч. Галактиона и Еписти́мии (III). Свт. Ионы, архиеп. Новгородского (1470). Свт. Тихона, патриарха Московского и всея России (избрание на Патриарший престол 1917). Отцов Поместного Собора Церкви Русской 1917–1918 годов. Апп. от 70-ти Патро́ва, Е́рма, Лина, Га́ия, Филоло́га (I). Свт. Григория, архиеп. Александрийского (IX). Сщмч. Гавриила Масленникова пресвитера (1937). Утр. – Ин., 36 зач., X, 9–16*. Лит. – Кол., 255 зач., II, 13–20. Лк., 65 зач., XII, 13–15, 22–31. Свт.: Евр., 318 зач., VII, 26 – VIII, 2. Ин., 36 зач., X, 9–16.
* Чтения свт. Тихона (на утрене и литургии) читаются, если ему совершается служба. Если совершается полиелейная служба Отцов Поместного Собора Церкви Русской 1917–1918 годов, то на утрене читается Евангелие от Матфея, 36 зач., X, 16–22, а на литургии – чтения дня и Отцов Поместного Собора: Рим., 99 зач., VIII, 31–39. Лк., 105–106 зач., XXI, 8–19.
Тропарь святителя Тихона, глас 1:
Апо́стольских преда́ний ревни́теля/ и Христо́вы Це́ркве па́стыря до́браго,/ ду́шу свою́ за о́вцы положи́вшаго,/ жре́бием Бо́жиим избра́ннаго/ Всеросси́йскаго Патриа́рха Ти́хона восхва́лим/ и к нему́ с ве́рою и упова́нием возопии́м:/ предста́тельством святи́тельским ко Го́споду/ Це́рковь Ру́сскую в тишине́ соблюди́,/ расточе́нная ча́да ея́ во еди́но ста́до собери́,/ отступи́вшия от пра́выя ве́ры к покая́нию обрати́,/ страну́ на́шу от междоусо́бныя бра́ни сохрани́// и мир Бо́жий лю́дем испроси́.
Кондак святителя Тихона, глас 2:
Ти́хостию нра́ва укра́шен,/ кро́тость и милосе́рдие ка́ющимся явля́яй,/ во испове́дании правосла́вныя ве́ры и любве́ ко Го́споду/ тверд и непрекло́нен пребы́л еси́,/ святи́телю Христо́в Ти́хоне./ Моли́ся о нас, да не разлучи́мся от любве́ Бо́жия,// я́же о Христе́ Иису́се, Го́споде на́шем.
Тропарь Отцов Поместного Собора Церкви Русской, глас 6:
Днесь благода́ть Свята́го Ду́ха нас собра́,/ просла́вити отцы́ Собо́ра Це́ркве Ру́сския/ с Первосвяти́телем Моско́вским Ти́хоном,/ и́же ве́рныя лю́ди земли́ на́шея/ на по́двиг испове́дания пра́выя ве́ры благослови́ша// и страда́нии свои́ми Це́рковь на́шу просла́виша.
Кондак Отцов Поместного Собора Церкви Русской, глас 3:
Гоне́ния и страда́ния да́же до сме́рти претерпева́юще/ и правосла́внаго Ца́рства Ру́сскаго разоре́ние облича́юще,/ отцы́ Собо́ра Це́ркве на́шея/ к покая́нию ча́да ве́рныя призыва́ют// и стоя́ти тве́рдо за ве́ру Христо́ву благословля́ют.
Величания:
Велича́ем вас,/ святи́и отцы́ Собо́ра Це́ркве Ру́сския,/ и чтим честна́я страда́ния ва́ша,/ я́же за Христа́// претерпе́ли есте́. Велича́ем вас,/ святи́телю о́тче Ти́хоне,/ и святи́и отцы́ Собо́ра Це́ркве Ру́сския,/ и чтим святу́ю па́мять ва́шу,/ вы бо мо́лите за нас// Христа́ Бо́га на́шего.
Тропарь святителя Ионы, глас 4:
Исправле́ние ве́ры, и о́браз кро́тости,/ и я́коже сад посреде́ рая́,/ преподо́бными де́лы твои́ми мир просвеща́еши,/ и сего́ ра́ди к моще́м твои́м любо́вию прикаса́емся и ве́рно вопие́м:/ предста́ни в по́мощь воспева́ющим/ па́мять твою́ светоно́сную, о́тче Ио́но,// и моли́ спасти́ся душа́м на́шим.
Кондак святителя Ионы, глас 4:
Свы́ше прия́л еси́ Боже́ственную благода́ть/ хода́тайствовати Бо́гу и челове́ком,/ я́ко архиере́й возноше́ние вознося́,/ и мир лю́дем твои́м снося́,/ и оби́лие плодо́в, Ио́но блаже́нне,/ ты бо еси́ Вели́каго Нова́града похвала́// и су́щих о нем ра́дость.
Тропарь мучеников, глас 4:
Му́ченицы Твои́, Го́споди,/ во страда́ниих свои́х венцы́ прия́ша нетле́нныя от Тебе́, Бо́га на́шего,/ иму́ще бо кре́пость Твою́,/ мучи́телей низложи́ша,/ сокруши́ша и де́монов немощны́я де́рзости./ Тех моли́твами// спаси́ ду́ши на́ша.
Кондак мучеников, глас 2:
Му́ченик Христо́вых полко́м причто́стеся,/ до́бре хра́брствовавшим,/ све́тло подвиза́вшеся, Галактио́не сла́вне,/ с честно́ю сопру́жницею и сострада́вшею тебе́ Еписти́миею,// Еди́ному Бо́гу непреста́нно моли́теся о всех на́с.
Если бы не авторитет святителя Тихона – его безупречный авторитет и полное доверие к нему и ко всем тем, кого он поставил пасти Церковь Господа и Бога, – то трудно представить, что могло бы произойти с нашей Церковью в годы безбожного лихолетия. Поэтому память о святителе Тихоне в настоящий момент уже не только ментальная, подобная памяти о выдающихся людях прошлого, но молитвенная. Через обращение к святителю наших горячих молитв память о нем никогда не иссякнет из наших сердец и из наших мыслей. Ибо святитель Тихон смирением своим, мудростью своей и верностью Господу во многом предопределил дальнейшее развитие нашей Церкви, прошедшей через горнило испытаний и пришедшей к сегодняшнему дню, когда мы здесь, в том самом здании и даже в том самом помещении, где проходил Собор 1917–1918 годов, стоим во множестве, как молящаяся православная русская община, соединенная единой верой и единой надеждой на Господа.