Прор. Ио́иля (800 г. до Р. Х.). Мч. Уара и с ним семи учи́телей христианских (ок. 307). Перенесение мощей прп. Иоанна Рыльского. Блж. Клеопатры (327) и сына ее Иоанна (320). Сщмч. Садо́ка, еп. Персидского, и с ним 128-ми мучеников (342). Собор святых Архангельской митрополии. Сщмчч. Александра Никольского и Сергия Покровского пресвитеров (1937). Флп., 239 зач., I, 27 – II, 4. Лк., 50 зач., X, 1–15*. На этот день с субботы, 20 октября, может быть перенесена полиелейная служба прп. Гавриила Самтаврийского.
* Если совершается полиелейная служба прп. Гавриила Самтаврийского, то на утрене читается Евангелие от Матфея, 43 зач., XI, 27–30 , а на литургии – чтения дня и преподобного: Гал., 213 зач., V, 22 – VI, 2. Лк., 24 зач., VI, 17–23.
Тропарь пророка Иоиля, глас 2:
Предве́дый Бо́жие прише́ствие во пло́ти/ и наи́тие Ду́ха Свята́го и гряду́щий Суд предсказа́вый,/ проро́че Ио́иле,/ спаса́й моли́твами твои́ми// чту́щия тя от всех скорбе́й.
Кондак пророка Иоиля, глас 4:
Просвети́вшееся Ду́хом чи́стое твое́ се́рдце/ проро́чества бысть светле́йшаго прия́телище:/ зри́ши бо, яко настоя́щая, дале́че су́щая,/ сего́ ра́ди тя почита́ем,// проро́че, блаже́нне Ио́иле, сла́вне.
Тропарь мученика Уара, глас 4*:
Му́ченик Твой, Го́споди, Уа́р/ во страда́нии свое́м вене́ц прия́т нетле́нный от Тебе́, Бо́га на́шего,/ име́яй бо кре́пость Твою́,/ мучи́телей низложи́,/ сокруши́ и де́монов немощны́я де́рзости./ Того́ моли́твами// спаси́ ду́ши на́ша.
Кондак мученика Уара, глас 4:
Христу́ после́дуя, му́чениче Уа́ре,/ Того́ испи́в ча́шу,/ и муче́ния венце́м увязе́ся,/ и со А́нгелы ликовству́еши:// моли́ непреста́нно за ду́ши на́ша.
Тропарь преподобного Гавриила Самтаврийского, глас 1:
Влады́це Христу́, Бо́гу на́шему,/ И́же сла́ву Свою́ ра́биим зра́ком скры,/ в смире́нии и кро́тости подража́я,/ юро́дства вре́тищем благода́ть, ти да́нную, покры́л еси́/ и духо́вный наста́вник мно́гим яви́лся еси́,/ о́тче преподо́бне Гаврии́ле./ Те́мже и нас во благоче́стии укрепи́// и моли́ спасти́ся душа́м на́шим.
Кондак преподобного Гавриила Самтаврийского, глас 4:
Непостижи́ма есть ми́лость Го́спода,/ Его́же благода́тию естество́ на́ше обоже́но бысть,/ ты же, блаже́нне о́тче, во смире́нии глубо́це жи́тельствуя,/ пра́вду Бо́жию пропове́дал еси́/ и, ли́рою му́дрости звяца́я,/ любо́вию к бли́жним пламене́л еси́/ и та́ко, о́браз Творца́ в себе́ нося́,/ доброде́тельми подо́бие Бо́жие в себе́ уясни́л еси́./ Мы же, прославля́юще тя похвалы́ досто́йными,/ я́ко хода́таю Бо́жия благода́ти, си́це вопие́м:// ра́дуйся, преподо́бне Гаврии́ле, Иве́рии похвало́ и ра́дование.
* См.: Типикон, 19 октября; Минея-Октябрь. М., 1904. Л. 149 об.
Господь избирает и посылает на проповедь уже семьдесят Своих учеников (см.: Лк. 10, 1–15). Момент избранничества очень важен. Спаситель прямо говорит: Не вы Меня избрали, а Я вас избрал (Ин. 15, 16). Это значит, что, если сердце человека воспламеняется стремлением нести в мир Слово Божие, к этому деланию он призывается Самим Господом. Не нужно думать, что проповедовать о Христе призваны только священнослужители. Очень часто Господь избирает простых людей, наделяя их великим даром проповеди, и, если вы почувствовали сердечный зов проповедовать Христову Истину, знайте: это Божий призыв, который не следует в себе заглушать, но нужно идти и проповедовать. Каково же должно быть слово о Христе, какова цель проповеди? Главная цель та, которую определил Спаситель: «Проповедуйте, что приблизилось Царство Небесное» (ср.: Мф. 10. 7). Царство Божие есть полнота человеческой жизни, есть высшее счастье души человеческой, которые достигаются не иначе, чем через общение с Богом. Во Христе это Царство приблизилось к людям, стало достижимым, реальным. Его-то и нужно проповедовать людям как подлинную цель их бытия.