Память обновления (освящения) храма Воскресения Христова в Иерусалиме (Воскресение слову́щее) (335). Предпразднство Воздвижения Честно́го и Животворящего Креста Господня. Сщмч. Корнилия сотника (I). Мчч. Кронида, Леонтия и Серапиона (ок. 237). Мчч. Селевка и Стратони́ка (III). Мчч. Макро́вия и Гордиа́на (320). Сщмч. Иулиана пресвитера (IV). Мчч. Илии, Зотика, Лукиана и Валериана (320). Прп. Петра в Атрое (IX). Вмц. Кетева́н (Кетевани), царицы Кахетинской (1624) (Груз.). Сщмчч. Стефана Костогрыза, Александра Аксенова пресвитеров и Николая Васюковича диакона (1937). Обновления: Евр., 307 зач., III, 1–4. Мф., 67 зач., XVI, 13–18. Субботы пред Воздвижением* (под зачало): 1 Кор., 126 зач., II, 6–9. Мф., 39 зач., X, 37 – XI, 1, и за пятницу: Гал., 201 зач., II, 6–10. Мк., 20 зач., V, 22–24, 35 – VI, 1.
* См. Типикон, 8 сентября, 1-е «зри».
Тропарь обновления храма Воскресения Христова в Иерусалиме, глас 4:
Я́коже вы́шния тве́рди благоле́пие,/ и ни́жнюю споказа́л еси́ красоту́ свята́го селе́ния сла́вы Твоея́, Го́споди,/ утверди́ сие́ во век ве́ка/ и приими́ на́ша в нем непреста́нно приноси́мая Тебе́ моле́ния, Богоро́дицею,// всех Животе́ и Воскресе́ние.
Кондак обновления храма Воскресения Христова в Иерусалиме, глас 2:
Обновле́ния Ду́ха в сердца́х/ и просвеще́ние вну́тренним да́руй/ ве́рою соверша́ющим свяще́нная обновле́ния хра́ма до́му Твоего́,/ eму́же благоволи́л еси́ созда́тися в Твое́ Боже́ственное и́мя,// Еди́нe во святы́х Прославля́емый.
Ин кондак обновления храма Воскресения Христова в Иерусалиме, глас 4:
Не́бо многосве́тлое це́рковь показа́ся,/ вся просвеща́ющая ве́рныя, в не́йже стоя́ще, зове́м:// сей дом утверди́, Го́споди.
Тропарь предпразднства Воздвижения, глас 4:
Животворя́щий Крест Твоея́ бла́гости,/ его́же дарова́л еси́ нам недосто́йным, Го́споди,/ Тебе́ прино́сим в моли́тву:/ спаси́ лю́ди и град Твой моля́щийся, Богоро́дицею,// Еди́нe Человеколю́бче.
Тропарь священномученика Корнилия, глас 4:
И нра́вом прича́стник,/ и престо́лом наме́стник апо́столом быв,/ дея́ние обре́л еси́, богодухнове́нне,/ в виде́ния восхо́д:/ сего́ ра́ди сло́во и́стины исправля́я,/ и ве́ры ра́ди пострада́л еси́ да́же до кро́ве,/ священному́чениче Корни́лие,/ моли́ Христа́ Бо́га// спасти́ся душа́м на́шим.
Крест Христов явился мерилом правды, мерилом истины, сокрытым от всякой человеческой мудрости и человеческого суда. Наш русский, православный крест изображает эту истину через особую символику: нижняя перекладина правой своей стороной (по отношению к Спасителю) поднята кверху, а левой опущена книзу – это символ весов, символ справедливости, символ суда. Крест Христов, являясь мерилом правды, и дает возможность суда Божиего – не того суда, когда Бог определяет, кто прав, а кто виноват, но того, когда сам человек своими мыслями, своими делами судит себя, поставляя по правую или левую сторону от Бога.