Ап. первомч. и архидиа́кона Стефана (34). Прп. Фео́дора Начерта́нного, исп. (ок. 840). Прп. Вонифатия Феофановского, Киевского (1871). Свт. Феодора, архиеп. Константинопольского (ок. 686). Сщмч. Тихона, архиеп. Воронежского (1919); мц. Антонины Брянских (1937). Иак., 54 зач., III, 1–10. Мк., 50 зач., XI, 11–23. Первомч.: Деян., 17 зач., VI, 8–15; VII, 1–5, 47–60. Мф., 87 зач., XXI, 33–42.
Тропарь Рождества Христова, глас 4: Рождество́ твое́, Христе́ Бо́же наш,/ возсия́ ми́рови свет ра́зума,/ в нем бо звезда́м служа́щии/ звездо́ю уча́хуся/ тебе́ кла́нятися, Со́лнцу Пра́вды,/ и тебе́ ве́дети с высоты́ Восто́ка.// Го́споди, сла́ва тебе́! Кондак Рождества Христова, глас 3: Де́ва днесь Пресу́щественнаго ражда́ет,/ и земля́ верте́п Непристу́пному прино́сит,/ А́нгели с па́стырьми славосло́вят,/ волсви́ же со звездо́ю путеше́ствуют,/ нас бо ра́ди роди́ся// Отроча́ Мла́до, Преве́чный Бог. Тропарь первомученика и архидиакона Стефана, глас 4: По́двигом до́брым подвиза́лся еси́,/ первому́чениче Христо́в, и апо́столе, и архидиа́коне Стефа́не,/ и мучи́телей обличи́л еси́ нече́стие,/ ка́мением бо побие́н от рук беззако́нных,/ вене́ц от Я́же свы́ше Десни́цы прия́л еси́/ и к Бо́гу взыва́л еси́, вопия́:// Го́споди, не поста́ви им греха́ сего́. Кондак первомученика и архидиакона Стефана, глас 3: Влады́ка вчера́ нам пло́тию прихожда́ше,/ и раб днесь от пло́ти исхожда́ше,/ вчера́ Ца́рствуяй пло́тию роди́ся,/ днесь раб ка́мением побива́ется,/ того́ ра́ди и скончава́ется,// первому́ченик и боже́ственный Стефа́н. Тропарь преподобного Феодора, глас 8: Правосла́вия наста́вниче,/ благоче́стия учи́телю и чистоты́,/ вселе́нныя свети́льниче,/ мона́шествующих богодухнове́нное удобре́ние,/ Фео́доре прему́дре,/ уче́ньми твои́ми вся просвети́л еси́, цевни́це духо́вная,// моли́ Христа́ Бо́га спасти́ся душа́м на́шим.
Как определить путь, следуя которому мы сможем всё больше и больше открывать для себя Божественную истину? Как не пойти по гибельному, опасному пути? Ответы на эти вопросы коренятся в Рождестве Христовом. То, что в Своем Пришествии на землю Спаситель открыл роду человеческому, и есть мерило истины. И если мы будем применять это мерило, данное нам Богом через нашу веру, через Его слово, ко всему, с чем соприкасаемся, – тогда мы не заблудимся и наш жизненный путь всегда будет путем к истине. Тогда всякое наше доброе деяние будет способствовать открытию в нас Божественной истины, а значит, все большему приобщению к Богу, чтобы тогда, когда мы переступим таинственную черту, отделяющую физическую, привременную жизнь от жизни будущего века, мы смогли обрести истину в той полноте, в какой Бог возжелал передать ее праведникам…