Седмица 34-я по Пятидесятнице (рядовые чтения 30-й седмицы по причине Крещенской отступки). Мч. Полиевкта (259). Свт. Филиппа, митр. Московского и всея России, чудотворца (1569). Прп. Ионы, в схиме Петра, Киевского, чудотворца (1902). Прор. Саме́я (X в. до Р. Х.). Свт. Петра, еп. Севастии Армянской (IV). Прп. Евстра́тия чудотворца (IX). Сщмч. Павла Никольского пресвитера (1943). Утр. – Лк., 24 зач., VI, 17–23*. Лит. – Евр., 319 зач., VIII, 7–13. Мк., 33 зач., VIII, 11–21. Свт.: Евр., 335 зач., XIII, 17–21. Ин., 36 зач., X, 9–16.
* Чтения свт. Филиппа (на утрене и литургии) читаются, если ему совершается служба.
Тропарь Богоявления, глас 1:
Во Иорда́не креща́ющуся Тебе́, Го́споди,/ Тро́йческое яви́ся поклоне́ние:/ Роди́телев бо глас свиде́тельствоваше Тебе́,/ Возлю́бленнаго Тя Сы́на имену́я,/ и Дух в ви́де голуби́не/ изве́ствоваше словесе́ утвержде́ние./ Явле́йся, Христе́ Бо́же,// и мир просвеще́й, сла́ва Тебе́.
Кондак Богоявления, глас 4:
Яви́лся еси́ днесь вселе́нней,/ и свет Твой, Го́споди, зна́менася на нас,/ в ра́зуме пою́щих Тя:/ прише́л еси́ и яви́лся еси́,// Свет Непристу́пный.
Тропарь святителя Филиппа, глас 8:
Первопресто́льников прее́мниче,/ сто́лпе Правосла́вия, и́стины побо́рниче,/ но́вый испове́дниче, святи́телю Фили́ппе,/ положи́вый ду́шу за па́ству твою́,/ те́мже, я́ко име́я дерзнове́ние ко Христу́, моли́ за град же и лю́ди,// чту́щия досто́йно святу́ю па́мять твою́.
Кондак святителя Филиппа, глас 3:
Правосла́вия наста́вника и и́стины провозве́стника,/ златоу́стаго ревни́теля,/ Росси́йскаго свети́льника, Фили́ппа прему́драго восхва́лим,/ пи́щею слове́с свои́х разу́мно ча́да своя́ пита́юща,/ той бо язы́ком хвале́ние поя́ше,/ устна́ма же пе́ние веща́ше,// я́ко таи́нник Бо́жия благода́ти.
Тропарь мученика Полиевкта, глас 4:
Му́ченик Твой, Го́споди, Полие́вкт/ во страда́нии свое́м вене́ц прия́т нетле́нный от Тебе́, Бо́га на́шего,/ име́яй бо кре́пость Твою́,/ мучи́телей низложи́,/ сокруши́ и де́монов немощны́я де́рзости./ Того́ моли́твами// спаси́ ду́ши на́ша.
Кондак мученика Полиевкта, глас 4:
Спа́су прикло́ншу во Иорда́не главу́,/ сокруши́шася змие́в главы́.// Полие́вктова же глава́ отсе́кшаяся льсти́ваго посрами́.
Силой разума и изобретательностью человек способен временно приостановить, нейтрализовать действие физических законов, вывести из подчинения им объект своего воздействия. Но если это может сделать человек, то что же говорить о Боге, Который является Творцом мира и законов, лежащих в основе бытия этого мира. Таким образом, можно утверждать, что чудо есть некое сверхъестественное деяние, посредством которого Бог как Творец нашего мира преодолевает непреложность физических законов. Он не отменяет эти законы в принципе, но, сотворяя чудо, своей Божественной силой произвольно ограничивает их действие в данном месте, в данное время и в отношении данного объекта. Всякое чудо, творимое Божественной силой, имеет причину и цель, во имя которой совершается, и удовлетворяет определенным условиям, вне которых оно лишается своего смысла. Целью же всякого чуда, как и всего, что совершает Бог в отношении людей, является забота об их спасении. Условие же совершения чуда, согласно Евангелию, – вера людей.