Суббота пред Рождеством Христовым. Вмц. Анастасии Узорешительницы (ок. 304). Мчч. Хрисого́на, Феодо́тии, Ево́да, Евтихиа́на и иных (ок. 304). Прп. Никифора Прокаженного (1964). Сщмчч. Димитрия Киранова и Феодора Поройкова пресвитеров (1938). Субботы пред Рождеством Христовым: Гал., 205 зач., III, 8–12. Лк., 72 зач., XIII, 18–29. Ряд. (под зачало): Еф., 218 зач., I, 16–23. Лк., 81 зач., XVI, 10–15. Вмц.: Гал., 208 зач., III, 23–29. Лк., 33 зач., VII, 36–50.
Тропарь предпразднства, глас 4:
Гото́вися, Вифлее́ме,/ отве́рзися всем, Еде́ме,/ красу́йся, Евфра́фо,/ я́ко дре́во живота́ в верте́пе процвете́ от Де́вы:/ рай бо О́ноя чре́во яви́ся мы́сленный,/ в не́мже Боже́ственный сад,/ от него́же я́дше, жи́ви бу́дем,/ не я́коже Ада́м у́мрем.// Христо́с ражда́ется пре́жде па́дший возста́вити о́браз.
Кондак предпразднства, глас 3:
Де́ва днесь преве́чное Сло́во/ в верте́пе гряде́т роди́ти неизрече́нно:/ лику́й, вселе́нная, услы́шавши,/ просла́ви со А́нгелы и па́стырьми/ хотя́щаго яви́тися// Отроча́ Мла́до, Преве́чнаго Бо́га.
Тропарь великомученицы Анастасии, глас 4:
А́гница Твоя́, Иису́се, Анастаси́я/ зове́т ве́лиим гла́сом:/ Тебе́, Женише́ мой, люблю́,/ и, Тебе́ и́щущи, страда́льчествую/ и сраспина́юся и спогреба́юся Креще́нию Твоему́,/ и стражду́ Тебе́ ра́ди, я́ко да ца́рствую в Тебе́,/ и умира́ю за Тя, да и живу́ с Тобо́ю,/ но я́ко же́ртву непоро́чную приими́ мя, с любо́вию поже́ршуюся Тебе́.// Тоя́ моли́твами, я́ко Ми́лостив, спаси́ ду́ши на́ша.
Ин тропарь великомученицы Анастасии, глас тот же:
Победоно́снаго Воскресе́ния истинноимени́тая/ нарече́на еси́, му́ченице Христо́ва,/ побе́ды на враги́ поста́вила еси́ мук терпе́нием,/ Христа́ ра́ди, Жениха́ твоего́, Его́же возлюби́ла еси́.// Того́ моли́ спасти́ ду́ши на́ша.
Кондак великомученицы Анастасии, глас 2:
Во искуше́ниих и ско́рбех су́щии,/ к твоему́ хра́му притека́юще,/ прие́млют честна́я дарова́ния/ от живу́щия в тебе́ Боже́ственныя благода́ти, Анастаси́е:// ты бо при́сно ми́ру то́чиши исцеле́ния.
Вера православная, вера христианская, дает духовную силу, но дает и разумение; вера несет в себе критерий, мерило правды Божественной. И как важно, чтобы эта вера актуализировалась в сознании всех нас – и великих людей, и обладающих властью, и простых! По всей вероятности, мы входим в такую историческую эпоху, когда от нашей способности жить по вере зависит само существование человеческой цивилизации, рода человеческого. Дай Бог, чтобы как можно большее количество людей, особенно называющих себя христианами, осознали эту непререкаемую истину, которую мы сегодня слышали, что вера – не от человеков, а от Самого Господа и Спасителя, воплотившегося Бога нашего.